Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Riksgränsen i påsk
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mes" data-source="post: 14573" data-attributes="member: 14483"><p>Student skrev du, hoppas att du inte utnyttjar samma struktur för dina frågeställningar i uppsatsskrivandet</p><p></p><p>· Hur bra är det?, I jämförelse med vad Sverige i övrigt har att erbjuda så ligger området kring gränsen överst i rangordningen. Klarar du av att transportera dig både upp och ned i den alpina miljön så har du mycket att pyssla med. Norge ligger ju alldeles runt hörnet och någon vecka i Narvik är välinvesterad tid. </p><p></p><p>· I liftsystemet är fallhöjden väldigt moderat, vägvalet ned är av varierad karaktär och inbjuder både till lek och allvar. </p><p></p><p>· Flatljus & väder. Japp du kommer att få uppleva det mesta. Det gäller att ha tumme med vädergudarna.</p><p></p><p>· Priset för boende? Det går alltid att tälta! Annars kan du ju försöka med att ringa/ kolla nätet och annonsera, tag initiativ! </p><p></p><p>· Finns det någonting att göra på kvällarna? Kvällarna aktiveras med att spela bänkpress, lira flipper, brottas med Lulebor och dricka Norrmän under bordet. Det gäller även att läsa på fakta över banddrivna motorfordon annars kan du åka på däng av överförfriskade kirunagrabbar. I övrigt så har alla på kampingen TV-1000 så fram mot midnatt brukar folk dra ner till husvagnarna för att titta på lite nakensport.</p><p></p><p>Slutsats: Mitt råd till dig är att du inte åker dit! Varför????? Jag själv kommer att röra mig i dessa trakter under denna tidsperiod och en snubbe mindre på berget att runda är alltid att föredra.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mes, post: 14573, member: 14483"] Student skrev du, hoppas att du inte utnyttjar samma struktur för dina frågeställningar i uppsatsskrivandet · Hur bra är det?, I jämförelse med vad Sverige i övrigt har att erbjuda så ligger området kring gränsen överst i rangordningen. Klarar du av att transportera dig både upp och ned i den alpina miljön så har du mycket att pyssla med. Norge ligger ju alldeles runt hörnet och någon vecka i Narvik är välinvesterad tid. · I liftsystemet är fallhöjden väldigt moderat, vägvalet ned är av varierad karaktär och inbjuder både till lek och allvar. · Flatljus & väder. Japp du kommer att få uppleva det mesta. Det gäller att ha tumme med vädergudarna. · Priset för boende? Det går alltid att tälta! Annars kan du ju försöka med att ringa/ kolla nätet och annonsera, tag initiativ! · Finns det någonting att göra på kvällarna? Kvällarna aktiveras med att spela bänkpress, lira flipper, brottas med Lulebor och dricka Norrmän under bordet. Det gäller även att läsa på fakta över banddrivna motorfordon annars kan du åka på däng av överförfriskade kirunagrabbar. I övrigt så har alla på kampingen TV-1000 så fram mot midnatt brukar folk dra ner till husvagnarna för att titta på lite nakensport. Slutsats: Mitt råd till dig är att du inte åker dit! Varför????? Jag själv kommer att röra mig i dessa trakter under denna tidsperiod och en snubbe mindre på berget att runda är alltid att föredra. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Riksgränsen i påsk
Tillbaka
Topp