Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Riktigt dåliga skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="vctr" data-source="post: 1056800" data-attributes="member: 136740"><p>Jag testade ett par Dynastar Cham 107 och jag tyckte de var värdelöst tråkiga att åka på och att de betedde sig lite märkligt. Dock så har de väl fått ganska god kritik överlag så det kanske är jag som är dålig. Sen påverkar ju montering och slipning/kantning otroligt mycket. Tyckte om mina super7 innan jag lämnade in de på service. De kom tillbaka med hängda kanter och var extremt hooky. Blev adios till dem. </p><p></p><p>Egentligen tror jag att de flesta skidor duger till 99 % av alla världens skidåkare, bara man har någorlunda rätt typ av skida för rätt segment dvs breda/långa för offpist och smalare för pist. Personligen har jag iallafall slagits av insikten att jag borde lägga mindre pengar på ny utrustning (den duger definitivt som den är) och mer på att åka skidor oftare och utveckla min teknik, lära mig nya trick osv.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="vctr, post: 1056800, member: 136740"] Jag testade ett par Dynastar Cham 107 och jag tyckte de var värdelöst tråkiga att åka på och att de betedde sig lite märkligt. Dock så har de väl fått ganska god kritik överlag så det kanske är jag som är dålig. Sen påverkar ju montering och slipning/kantning otroligt mycket. Tyckte om mina super7 innan jag lämnade in de på service. De kom tillbaka med hängda kanter och var extremt hooky. Blev adios till dem. Egentligen tror jag att de flesta skidor duger till 99 % av alla världens skidåkare, bara man har någorlunda rätt typ av skida för rätt segment dvs breda/långa för offpist och smalare för pist. Personligen har jag iallafall slagits av insikten att jag borde lägga mindre pengar på ny utrustning (den duger definitivt som den är) och mer på att åka skidor oftare och utveckla min teknik, lära mig nya trick osv. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Riktigt dåliga skidor
Tillbaka
Topp