Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Riktigt dåliga skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 1056801" data-attributes="member: 13863"><p>[USER=134083]@listagangstern[/USER]</p><p>Det finns mängder med skidor på marknaden som jag personligen skulle beteckna som usla för mina behov och önskemål. Som med mycket annat så får man i de flesta fall vad man betalar för. För mig som är stor och tung och hyggligt avancerad går i princip allt bort som har ett riktpris under 4-5000 kr. Men du kommer aldrig se en recension av mig på FR av ett par sådana skidor eftersom jag överhuvudtaget inte tycker det är intressant att testa och ännu mindre att köpa ... Så ur min synvinkel är allt med riktpris under 5000 kr "extra dåliga", det finns säkert undantag, men för mig är det så.</p><p></p><p>När det gäller tester i skidtidningar som till exempel Åka Skidor gissar jag på att man helt enkelt plockar bort de skidor som inte håller en viss standard. Annonsintäkterna är en stor del (den största?) av intäkterna och det vore marknadsmässigt självmord att såga en skida.</p><p></p><p>@vickepick</p><p>Dina skidor blev knappast "hooky" av att få hängda kanter. Tvärtom, kanterna hängs för att de ska bli mer lätthanterliga och enklare sladda med. Däremot kan upplevelsen av ett par nyslipade skidor bli som du beskriver om du vant dig vid slöa kanter utan bett ... en ren teknikfråga!</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 1056801, member: 13863"] [USER=134083]@listagangstern[/USER] Det finns mängder med skidor på marknaden som jag personligen skulle beteckna som usla för mina behov och önskemål. Som med mycket annat så får man i de flesta fall vad man betalar för. För mig som är stor och tung och hyggligt avancerad går i princip allt bort som har ett riktpris under 4-5000 kr. Men du kommer aldrig se en recension av mig på FR av ett par sådana skidor eftersom jag överhuvudtaget inte tycker det är intressant att testa och ännu mindre att köpa ... Så ur min synvinkel är allt med riktpris under 5000 kr "extra dåliga", det finns säkert undantag, men för mig är det så. När det gäller tester i skidtidningar som till exempel Åka Skidor gissar jag på att man helt enkelt plockar bort de skidor som inte håller en viss standard. Annonsintäkterna är en stor del (den största?) av intäkterna och det vore marknadsmässigt självmord att såga en skida. @vickepick Dina skidor blev knappast "hooky" av att få hängda kanter. Tvärtom, kanterna hängs för att de ska bli mer lätthanterliga och enklare sladda med. Däremot kan upplevelsen av ett par nyslipade skidor bli som du beskriver om du vant dig vid slöa kanter utan bett ... en ren teknikfråga! /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Riktigt dåliga skidor
Tillbaka
Topp