Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Riktigt dåliga skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Snowgod" data-source="post: 1070527" data-attributes="member: 12630"><p>Throwdown 110</p><p>Jag satte Pivot14 med pjäxmitten på freeridelinjen.</p><p>De är mjuka och sjukt lätta att "manipulera" och svänger väldigt fint. De ger bra, spänstigt svar i svängarna trots den mjuka flexen och det är lätt att variera svängradien från stort till smått. Har inte åkt puder eller bråk-snö ännu. Det känns hyfsat stabilt när man drar på men jag misstänker att det finns en gräns för hur brutal man kan vara med tanke på den mjuka flexen, vridstyvheten är dock helt OK.</p><p> Det här var precis vad jag letade efter då jag ville bort från styva chargers, kroppen håller inte för sånt med trasig rygg och knä och jag har ändå alltid dragits åt lite mer följsam och mjuk åkstil. €325 för ett par såhär roliga skidor är ju sjukt bra och de anlände som sagt var utan något att klaga på. Rekommenderas!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Snowgod, post: 1070527, member: 12630"] Throwdown 110 Jag satte Pivot14 med pjäxmitten på freeridelinjen. De är mjuka och sjukt lätta att "manipulera" och svänger väldigt fint. De ger bra, spänstigt svar i svängarna trots den mjuka flexen och det är lätt att variera svängradien från stort till smått. Har inte åkt puder eller bråk-snö ännu. Det känns hyfsat stabilt när man drar på men jag misstänker att det finns en gräns för hur brutal man kan vara med tanke på den mjuka flexen, vridstyvheten är dock helt OK. Det här var precis vad jag letade efter då jag ville bort från styva chargers, kroppen håller inte för sånt med trasig rygg och knä och jag har ändå alltid dragits åt lite mer följsam och mjuk åkstil. €325 för ett par såhär roliga skidor är ju sjukt bra och de anlände som sagt var utan något att klaga på. Rekommenderas! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Riktigt dåliga skidor
Tillbaka
Topp