Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Risken med att åka på någon annans säsongskort?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="banaz" data-source="post: 517723" data-attributes="member: 67640"><p>Jag vet inte hur det fungerar i st anton. Men i val d'Isére så har dem extra kontroller då jag själv blivit stoppad i en sådan. </p><p></p><p>Kostade mig ingenting eftersom att jag hade mitt egna säsongskort som jag förövrigt betalat snuskigt mkt pengar, (1150 euro). Hur som helst klagade tjejen på att jag hade långt hår på bilden, men inte i verkligheten, (som om det är förbjudet att klippa sig under en säsong). För övrigt fick jag ta av mig mössan och släppa ut mitt hår, samt visa min legitimation innan jag fick åka vidare. </p><p></p><p>Så det finns alltid en risk att åka dit om du åker på någon annans kort. Jag tycker du ska punga ut pengarna och köpa liftkortet, Varför skall du få åka gratis, billigare när ingen annnan får? </p><p></p><p>Struntar du däremot i det så vill jag inte se dig klaga någonstans över att du fick böter, eller vad som nu kan tänkas hända med dig. </p><p></p><p>absolut enklaste är att betala liftkortet och göra rätt för dig, det är ju trots allt finanskris, dina pengar äts upp ändå så du kan lika gärna lägga dem på nåt kul.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="banaz, post: 517723, member: 67640"] Jag vet inte hur det fungerar i st anton. Men i val d'Isére så har dem extra kontroller då jag själv blivit stoppad i en sådan. Kostade mig ingenting eftersom att jag hade mitt egna säsongskort som jag förövrigt betalat snuskigt mkt pengar, (1150 euro). Hur som helst klagade tjejen på att jag hade långt hår på bilden, men inte i verkligheten, (som om det är förbjudet att klippa sig under en säsong). För övrigt fick jag ta av mig mössan och släppa ut mitt hår, samt visa min legitimation innan jag fick åka vidare. Så det finns alltid en risk att åka dit om du åker på någon annans kort. Jag tycker du ska punga ut pengarna och köpa liftkortet, Varför skall du få åka gratis, billigare när ingen annnan får? Struntar du däremot i det så vill jag inte se dig klaga någonstans över att du fick böter, eller vad som nu kan tänkas hända med dig. absolut enklaste är att betala liftkortet och göra rätt för dig, det är ju trots allt finanskris, dina pengar äts upp ändå så du kan lika gärna lägga dem på nåt kul. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Risken med att åka på någon annans säsongskort?
Tillbaka
Topp