Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Roadtrip i Alperna. Idéer och tips!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ingelstroem" data-source="post: 895974" data-attributes="member: 83209"><p>Jag, brorsan och en kompis gjorde en minivariant av det du har tänkt dig från 25/12-9/1 vintern som gick. Vad vi gjorde var att använda oss utav tåg- och bussnätet som är väldigt bra i Schweiz/Österrike. Vi köpte ett rabattkort för ca 200 CHF som gjorde att vi fick halva priset på alla buss och tågresor under perioden vi var iväg. Många av orterna har studentrabatter så ett CSN kort, om ni har, är bra att ta med sig. Vet att i Lenzerheide var det nästan halva priset med studentrabatten medan i Andermatt var det mellan 10-15%. </p><p></p><p>Vi bodde på vandrarhem i Lenzerheide, Andermatt och Disentis. Finns alternativ och det kostade mellan 20-30 CHF med eller utan frukost, oftast gratis internet. Hör med turistbyråerna på orterna ni vill besöka, de är väldigt hjälpsamma!</p><p></p><p>Epic pass hade jag när jag var utbytesstudent i Colorado och om jag minns rätt så måste det köpas innan sista september eller oktober på plats. Boendet är oftast dyrare i staterna plus att avstånden är större och buss/tåg är nästintill obefintlig och man får inte lov att åka överallt eller hur man vill på orterna, de gillar regler i USA. </p><p></p><p>Hoppas det kan hjälpa och hör av dig om du vill ha fler tips!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ingelstroem, post: 895974, member: 83209"] Jag, brorsan och en kompis gjorde en minivariant av det du har tänkt dig från 25/12-9/1 vintern som gick. Vad vi gjorde var att använda oss utav tåg- och bussnätet som är väldigt bra i Schweiz/Österrike. Vi köpte ett rabattkort för ca 200 CHF som gjorde att vi fick halva priset på alla buss och tågresor under perioden vi var iväg. Många av orterna har studentrabatter så ett CSN kort, om ni har, är bra att ta med sig. Vet att i Lenzerheide var det nästan halva priset med studentrabatten medan i Andermatt var det mellan 10-15%. Vi bodde på vandrarhem i Lenzerheide, Andermatt och Disentis. Finns alternativ och det kostade mellan 20-30 CHF med eller utan frukost, oftast gratis internet. Hör med turistbyråerna på orterna ni vill besöka, de är väldigt hjälpsamma! Epic pass hade jag när jag var utbytesstudent i Colorado och om jag minns rätt så måste det köpas innan sista september eller oktober på plats. Boendet är oftast dyrare i staterna plus att avstånden är större och buss/tåg är nästintill obefintlig och man får inte lov att åka överallt eller hur man vill på orterna, de gillar regler i USA. Hoppas det kan hjälpa och hör av dig om du vill ha fler tips! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Roadtrip i Alperna. Idéer och tips!
Tillbaka
Topp