Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Rock 'N' Roll och Hårdrock
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jeffa" data-source="post: 814628" data-attributes="member: 47005"><p>Vad är det du undrar?</p><p></p><p>Om du ska köpa en elgura rekomenderar jag att köpa en av hyffsad kvalitet redan i början. Jag skulle kolla på begagnatmarknaden eftersom du får betydligt mer för pengarna.</p><p></p><p>Först bör du bestämma vilken typ av modell du är sugen på. Jag skulle rekomendera någon strata eller stratakopia (den klassiska claptonmodellen) eftersom den är betydligt lättare att lära sig på än t.e.x en les paul. Om du tycker att en äkta Fender är för dyr finns det bra squier strator (ägs av fender) eller mexico fenders för ganska bra priser. Provspela ett gäng gittarer i butiken för att hitta något som känns bra och kolla runt. Försök hitta en hals som känns rätt och är rak. En tumregel är att 100% av de som annonserar sina gittarer begär överpriser så gör din hemläxa.</p><p></p><p>Stärkare kan du vänta med tills du vill lira i band. Multieffekten du länkade till funkar bra till övande men ljuden håller oftast inte måtten om du vill lira live men det är ett senare problem.</p><p></p><p>Sedan finns det tusen andra saker att tänka på. Stränghöjd, kvalitet på mickar, bandstavarnas tjocklek med mera. Köp inget innan du känner dig säker och provspela så mycket du kan.</p><p></p><p>Lycka till och kör hårt!</p><p></p><p>Jeffa</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jeffa, post: 814628, member: 47005"] Vad är det du undrar? Om du ska köpa en elgura rekomenderar jag att köpa en av hyffsad kvalitet redan i början. Jag skulle kolla på begagnatmarknaden eftersom du får betydligt mer för pengarna. Först bör du bestämma vilken typ av modell du är sugen på. Jag skulle rekomendera någon strata eller stratakopia (den klassiska claptonmodellen) eftersom den är betydligt lättare att lära sig på än t.e.x en les paul. Om du tycker att en äkta Fender är för dyr finns det bra squier strator (ägs av fender) eller mexico fenders för ganska bra priser. Provspela ett gäng gittarer i butiken för att hitta något som känns bra och kolla runt. Försök hitta en hals som känns rätt och är rak. En tumregel är att 100% av de som annonserar sina gittarer begär överpriser så gör din hemläxa. Stärkare kan du vänta med tills du vill lira i band. Multieffekten du länkade till funkar bra till övande men ljuden håller oftast inte måtten om du vill lira live men det är ett senare problem. Sedan finns det tusen andra saker att tänka på. Stränghöjd, kvalitet på mickar, bandstavarnas tjocklek med mera. Köp inget innan du känner dig säker och provspela så mycket du kan. Lycka till och kör hårt! Jeffa [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Rock 'N' Roll och Hårdrock
Tillbaka
Topp