Rock Shox Boxxer Race!

Rock Shox Boxxer Race!
Om du vill ha recensioner kan du kolla på mtbr.com finns recensioner på nästan allt!!
Vad ja hört om boxxer race är att den är tung dyr o funkar bara bra utför! Har ej provat den själv! Vad gällande luft eller ej är det nästan en smaksak. Du bör prova båda sorter, luft är ofta dyrare men lättare o många tycker dom är jävligt mjuka o sköna. Dom med stålfjädrar går absolut inte sönder lättare då är nog chansen att luftgaffeln börjar läcka innan den andra går sönder. Själv kör jag på en FOX RC2 40 vilket är olja med titanfjäder fär viktens skull, sjukt dyr men skulle aldrig byta=)

Rock Shox Boxxer Race!
om du skall ha den nya 2010 som är helt om disignad boxxer är nog en av de lättaste gaflarna. jag säger bara köp inget att tveka på pinkbike.com kan nog ha några recentioner

Rock Shox Boxxer Race!
Hmm, jag undrar vem som tror att en boxxer race ska funka bra uppför.

Nyare modeller av boxxer race fungerar alldeles ypperligt för den ringa slant dom kostar. Har själv aldrig testat dem utan motion control så jag lämnar dessa utanför bedömningen skickar man dom sedan till TF tuned så blir dom trevliga som få.
Där kan man även få dem servade och uppgraderade till Team versionen till det ringa priset av 170 pund.

Den nya boxxer race väger även mindre (2862g ) än en ny fox 40 (3100g), i övrigt än vikten så e iof en 40a bättre på det mesta förutom hälsan hos privatekonomin.
Tror inte 2009s boxxer race vägde så mycket mer än än den nya, enligt vissa källor väger den lika mycket.

Rock Shox Boxxer Race!
Inte uppför men man kanske vill lajja lite north shore!!
Har inte testat den men läst recensionen i en tidning där dom sa att den va tung, vet dock inte va dom jämförde med eftersom den uppenbarligen inte verkar så tung då??

Rock Shox Boxxer Race!
Är det bara jag som ställer mig lite frågande till om en 11-åring verkligen skall ha en Boxxer-gaffel?

Rob1n's tips om uppgradering verkar dock smart och praktiskt!

Tillbaka
Topp