Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Rocker eller Camber i friåkbräda?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Flowjoe" data-source="post: 1006372" data-attributes="member: 136416"><p>Köpte till slut en rocker-camber-rocker bräda. En Nidecker Megalight 163XL efter att ha läst lite på www.goodride.com och nätet. Camrock är erkänt bra och Nidecker gör kanske bäst freeride brädor av alla :P. Nidecker gör ju även Jones brädor.</p><p>Har kört den på hårt underlag (frusen slush) och slush. Den slår min Burton triumph på allt. Klart bättre kantgrepp och så skön från kant till kant. Inget fladder när det går fortare. Var ju egentligen inställd på en Barracuda men ångrar inte detta köp. </p><p></p><p>Brädan är då en freeride bräda med inriktning powder. Den är mjukare än min Burton och med den nosen, rocker och taper kommer den vara grovt överlägsen i puder, och samtidigt bättre i pist. bästa köp hittills.</p><p></p><p> [USER=64225]@Xavier[/USER]. Tack för svaret. Har inte testat ta bort highbacksen men såg att Flow har ett par bindningar utan highback till 2014.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Flowjoe, post: 1006372, member: 136416"] Köpte till slut en rocker-camber-rocker bräda. En Nidecker Megalight 163XL efter att ha läst lite på www.goodride.com och nätet. Camrock är erkänt bra och Nidecker gör kanske bäst freeride brädor av alla :P. Nidecker gör ju även Jones brädor. Har kört den på hårt underlag (frusen slush) och slush. Den slår min Burton triumph på allt. Klart bättre kantgrepp och så skön från kant till kant. Inget fladder när det går fortare. Var ju egentligen inställd på en Barracuda men ångrar inte detta köp. Brädan är då en freeride bräda med inriktning powder. Den är mjukare än min Burton och med den nosen, rocker och taper kommer den vara grovt överlägsen i puder, och samtidigt bättre i pist. bästa köp hittills. [USER=64225]@Xavier[/USER]. Tack för svaret. Har inte testat ta bort highbacksen men såg att Flow har ett par bindningar utan highback till 2014. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Rocker eller Camber i friåkbräda?
Tillbaka
Topp