Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Rocker för telemark?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 925531" data-attributes="member: 32948"><p>Rocker hör hemma på hela berget, även i pisten. Finns ju hundratals olika definitioner av rocker, men oerhört olika egenskaper. Många feta rockerskidor idag levererar pistegenskaper som får "pistskidorna" att ställa sig i skamvrån på många punkter. (Dessutom är de feta rockerskidorna inte helt oväntat bra offpist också) </p><p></p><p>Jag skulle vilja säga att allt annat än rocker är stenålder. Men som sagt, egenskaperna är olika beroende på rockertyp och övrig konstruktion. En riktig fullrocker är oftast ingen höjdare i pist. (Även om det motsatta faktiskt existerar), en ganska rak modell med lång tiprocker fungerar rätt bra allround, och 5-punktsskidor är ju en fantastiskt lyckad kombination mellan carva isig novemberpist och ruggigt bra puderegenskaper. </p><p></p><p>Jag kan inte se en enda anledning till att inte ha rocker på ett par telemarklagg. Vad skulle fördelen vara? (Sämre flyt, svårare att svänga, mindre mångsidig, svåråkt i skare... vem vill köpa den skidan?)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 925531, member: 32948"] Rocker hör hemma på hela berget, även i pisten. Finns ju hundratals olika definitioner av rocker, men oerhört olika egenskaper. Många feta rockerskidor idag levererar pistegenskaper som får "pistskidorna" att ställa sig i skamvrån på många punkter. (Dessutom är de feta rockerskidorna inte helt oväntat bra offpist också) Jag skulle vilja säga att allt annat än rocker är stenålder. Men som sagt, egenskaperna är olika beroende på rockertyp och övrig konstruktion. En riktig fullrocker är oftast ingen höjdare i pist. (Även om det motsatta faktiskt existerar), en ganska rak modell med lång tiprocker fungerar rätt bra allround, och 5-punktsskidor är ju en fantastiskt lyckad kombination mellan carva isig novemberpist och ruggigt bra puderegenskaper. Jag kan inte se en enda anledning till att inte ha rocker på ett par telemarklagg. Vad skulle fördelen vara? (Sämre flyt, svårare att svänga, mindre mångsidig, svåråkt i skare... vem vill köpa den skidan?) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Rocker för telemark?
Tillbaka
Topp