Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rocker/omvänt spann
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skare" data-source="post: 430789" data-attributes="member: 33054"><p>Völkl Kuro är 2008 års slutgiltiga svar, så slipper du fundera mera. </p><p></p><p>Håller med Hasse på övriga lagg men kan tillägga att K2 Poonton är ett bra val om man bara åker puder. I pist eller uppåkt lite kockig snö och hög fart är Kuron stabilare. </p><p></p><p>Men Kuro är ganska mycket skida, kräver en del fart (dock inte orimligt, för en stor kille med lite kräm i benen kan även Kuro vara veka). Om du tycker Salomon Gun Lab är bångstyrig (jag upplever de som sjukt lättåkta, veka jämfört vad jag helst åker på) kanske du ska välja en vekare skida. Då kan Poonton vara ett alternativ. </p><p></p><p>Salomon Rocker är en skön skida, men bara tip rocker gör att de känns som en vanlig skida. Man missar surfkänslan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skare, post: 430789, member: 33054"] Völkl Kuro är 2008 års slutgiltiga svar, så slipper du fundera mera. Håller med Hasse på övriga lagg men kan tillägga att K2 Poonton är ett bra val om man bara åker puder. I pist eller uppåkt lite kockig snö och hög fart är Kuron stabilare. Men Kuro är ganska mycket skida, kräver en del fart (dock inte orimligt, för en stor kille med lite kräm i benen kan även Kuro vara veka). Om du tycker Salomon Gun Lab är bångstyrig (jag upplever de som sjukt lättåkta, veka jämfört vad jag helst åker på) kanske du ska välja en vekare skida. Då kan Poonton vara ett alternativ. Salomon Rocker är en skön skida, men bara tip rocker gör att de känns som en vanlig skida. Man missar surfkänslan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rocker/omvänt spann
Tillbaka
Topp