Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Rocker Skidor kontra bräda, är det lika "nödvändigt" ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dekadent" data-source="post: 1057512" data-attributes="member: 132445"><p>Har åkt både bräda("normal" o-rockad dock), "smalare skidor" (massor med olika skidor, inkl rockade parkskidor, CoreUpt Banger, skummaste hybridbygget nånsin men awesome och mina egna) samt riktiga fatskis (120+, främst BentChetlers) i riktigt bra snö (säsongade 12-13) då det kräkte ner snö.</p><p></p><p>Det ligger absolut någonting i vad du säger angående "rocker-hetsen". Jag som främst skidåkare(8 år på bräda, resten på skidor - numera nästan endast skidor) ska väl säga att det som sagts i tråden: Det är absolut mycket större skillnad mellan ett par rockade(och framförallt bredare) skidor än vad olika sorters rocker gör på brädor. Visst, kompisar som jag hört med tycker att puderbrädor är asnajs, men det "behövs" liksom inte lika mycket som puderskidor - det inte sagt att man inte kan åka puder på smalare skidor. Det som skiljer puderskidor mer från andra skidor är skulle jag vilja säga mest den ökade ytan - klart rockern spelar mycket roll med - men mest ytan. Brädor skiljer sig inte speciellt mycket i det avseendet, då det är ungefär lika mycket yta du ska få över snön oberoende av "puder"-anpassning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dekadent, post: 1057512, member: 132445"] Har åkt både bräda("normal" o-rockad dock), "smalare skidor" (massor med olika skidor, inkl rockade parkskidor, CoreUpt Banger, skummaste hybridbygget nånsin men awesome och mina egna) samt riktiga fatskis (120+, främst BentChetlers) i riktigt bra snö (säsongade 12-13) då det kräkte ner snö. Det ligger absolut någonting i vad du säger angående "rocker-hetsen". Jag som främst skidåkare(8 år på bräda, resten på skidor - numera nästan endast skidor) ska väl säga att det som sagts i tråden: Det är absolut mycket större skillnad mellan ett par rockade(och framförallt bredare) skidor än vad olika sorters rocker gör på brädor. Visst, kompisar som jag hört med tycker att puderbrädor är asnajs, men det "behövs" liksom inte lika mycket som puderskidor - det inte sagt att man inte kan åka puder på smalare skidor. Det som skiljer puderskidor mer från andra skidor är skulle jag vilja säga mest den ökade ytan - klart rockern spelar mycket roll med - men mest ytan. Brädor skiljer sig inte speciellt mycket i det avseendet, då det är ungefär lika mycket yta du ska få över snön oberoende av "puder"-anpassning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Rocker Skidor kontra bräda, är det lika "nödvändigt" ?
Tillbaka
Topp