Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rocker2 108 vs 115
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 970943" data-attributes="member: 13861"><p>Som av en ren händelse har jag ett par 115 med Guardian som står och skräpar på kontoret från testet i våras, jag kan ju slänga dom på vägen för sakens skull. </p><p></p><p>Rocker 115 är en ganska lätt skida för sin storlek, speciellt i tip och tail tack vilket gör att en ännu större andel av vikten hamnar under foten där den känns relativt mindre. Jag turade en hel del med Rocker 122 och Guardian i vintras och kände aldrig någonsin att vikten var något problem överhuvudtaget. I så fall var det ett större problem att jag inte hade pjäxor med gåläge, det påverkade gåegenskaperna betydligt mer på vissa ställen. Nu gjorde jag inga längre turer, max två timmar uppför vilket är helt i linje med vilken sorts åkning den här typen av setup är gjord för. Och jag säger som Jarle, 115 är inga problem att gå med, i alla fall inte på mjukare snö och det är där du troligtvis kommer att röra dig.</p><p></p><p>Med andra ord, 115 har min röst. Även om 108 är en jäkligt bra skida det med.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 970943, member: 13861"] Som av en ren händelse har jag ett par 115 med Guardian som står och skräpar på kontoret från testet i våras, jag kan ju slänga dom på vägen för sakens skull. Rocker 115 är en ganska lätt skida för sin storlek, speciellt i tip och tail tack vilket gör att en ännu större andel av vikten hamnar under foten där den känns relativt mindre. Jag turade en hel del med Rocker 122 och Guardian i vintras och kände aldrig någonsin att vikten var något problem överhuvudtaget. I så fall var det ett större problem att jag inte hade pjäxor med gåläge, det påverkade gåegenskaperna betydligt mer på vissa ställen. Nu gjorde jag inga längre turer, max två timmar uppför vilket är helt i linje med vilken sorts åkning den här typen av setup är gjord för. Och jag säger som Jarle, 115 är inga problem att gå med, i alla fall inte på mjukare snö och det är där du troligtvis kommer att röra dig. Med andra ord, 115 har min röst. Även om 108 är en jäkligt bra skida det med. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rocker2 108 vs 115
Tillbaka
Topp