Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rocker2 108 vs 115
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="V-Werks" data-source="post: 971135" data-attributes="member: 135964"><p>Hej igen, (ROFL) inte meningen att röra upp detta infekterade ämne. Som skidåkare och skidsäljare är det dock alltid intressant att spana in olika kombinationer. Lightläsk och godis mixen - den fattar jag nyttan av, men världens lättaste bindning parat med en av marknadens tyngsta skida har jag personligen svårare för - speciellt när både Mantra och Gotama i sina lättviktsbröder Nanuq & Nuntaq höjs till skyarna av FriFlyt. Dock alltid heder till Dynafit och deras fina bindning med komfortdetaljen att byte läge med skidan på. Deras passform på vissa pjäxor förtjänar även de högsta betyg.</p><p></p><p>Nu ville jag bara lyfta blicken angående de engelska uttrycket "power transfer" - där säkert många moderna bindningar är liknade samt att det är svårt att jämföra (ursäkta Lou). Inte skapar produktutvecklare en helt ny produkt med ännu bredare monteringsmönster (+90midja = minimum för Duke EPF) för att uppnå samma prestanda som tidigare. Det är kul att följa utvecklingen med lös häl och breda skidor - mer lätta fetingar kommer!</p><p></p><p>Jag tror inte FKS/Pivot hade haft smalt monteringsmönster om de designades idag. Men de funkar kanon (kanske bästa elasticitet!) Har månne Marker Royal Family tittat på just bakbindningen...?</p><p></p><p>Ber om ursäkt till "Hoji" - bra åker han och hans prylar verkar det inte vara ngt fel på.</p><p></p><p>Booka; satsa på skidtestardagarna om Du vill testa och surra med Salomon säljarna om 108 vs 115.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="V-Werks, post: 971135, member: 135964"] Hej igen, (ROFL) inte meningen att röra upp detta infekterade ämne. Som skidåkare och skidsäljare är det dock alltid intressant att spana in olika kombinationer. Lightläsk och godis mixen - den fattar jag nyttan av, men världens lättaste bindning parat med en av marknadens tyngsta skida har jag personligen svårare för - speciellt när både Mantra och Gotama i sina lättviktsbröder Nanuq & Nuntaq höjs till skyarna av FriFlyt. Dock alltid heder till Dynafit och deras fina bindning med komfortdetaljen att byte läge med skidan på. Deras passform på vissa pjäxor förtjänar även de högsta betyg. Nu ville jag bara lyfta blicken angående de engelska uttrycket "power transfer" - där säkert många moderna bindningar är liknade samt att det är svårt att jämföra (ursäkta Lou). Inte skapar produktutvecklare en helt ny produkt med ännu bredare monteringsmönster (+90midja = minimum för Duke EPF) för att uppnå samma prestanda som tidigare. Det är kul att följa utvecklingen med lös häl och breda skidor - mer lätta fetingar kommer! Jag tror inte FKS/Pivot hade haft smalt monteringsmönster om de designades idag. Men de funkar kanon (kanske bästa elasticitet!) Har månne Marker Royal Family tittat på just bakbindningen...? Ber om ursäkt till "Hoji" - bra åker han och hans prylar verkar det inte vara ngt fel på. Booka; satsa på skidtestardagarna om Du vill testa och surra med Salomon säljarna om 108 vs 115. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rocker2 108 vs 115
Tillbaka
Topp