Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rocker2 115/122 eller automatic
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 1003803" data-attributes="member: 46762"><p>Även om 122'an blir smalare i den korta 180-längden och lite vettigare för just ditt anv.område är det inte rätt väg att gå. 180cm är tokkort på den skidan. Damlängd!</p><p>Så av dessa tre anser jag att du väljer mellan Automatic och R2 115. Jag har inte kört Automatic än men det verkar ju vara bra skit. Spontant skulle jag säga att 115 är mer klassisk skida med stabilare tail och mer beräknelig överlag. Automaticen har ju en den tailrocker. Iom. att Automatic är 186 och mycket tailrocker och 115 är 188 med förh. lite tailrocker så är nog 115 skidan du skall ha om du ändå inte vll släppa pist/uppkört och högfartsegenskaperna. 115 är verkligen Salomons all mountain offpist killer för att citera dig! :P</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 1003803, member: 46762"] Även om 122'an blir smalare i den korta 180-längden och lite vettigare för just ditt anv.område är det inte rätt väg att gå. 180cm är tokkort på den skidan. Damlängd! Så av dessa tre anser jag att du väljer mellan Automatic och R2 115. Jag har inte kört Automatic än men det verkar ju vara bra skit. Spontant skulle jag säga att 115 är mer klassisk skida med stabilare tail och mer beräknelig överlag. Automaticen har ju en den tailrocker. Iom. att Automatic är 186 och mycket tailrocker och 115 är 188 med förh. lite tailrocker så är nog 115 skidan du skall ha om du ändå inte vll släppa pist/uppkört och högfartsegenskaperna. 115 är verkligen Salomons all mountain offpist killer för att citera dig! :P [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rocker2 115/122 eller automatic
Tillbaka
Topp