Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rockerskidor, säsongen 10/11
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Blide" data-source="post: 804083" data-attributes="member: 35991"><p>Kan bara instämma med övriga och rekommendera EHP 193! Utan att låta alltför uppblåst vill jag inflika att EHP kan vara lekfull med rätt teknik, kanske inte uppmanar till att göra tre:or på varenda litet gupp, men för att slajda runt uppe på snökanter, pillows och liknande är den grym. Earlyrisen gör den väldigt snabbt på att svara i lite puder, gör att ha typ 40m radie. Men visst, skidan är helt klart mer åt charger hållet på skalan... </p><p>Är inte lika stor som dig med mina 83 kg på 184 cm men, men kan säga att jag sålde mina ARG illa kvickt pga att de från början ganska korta 185 centimeterna verkligen blir försvinnande korta med den massiva rockern. </p><p>Jag höll på att falla över styret i varannan sväng så fort det inte var trång skog, men det inte sagt att det är en dålig skida (så skumt att den inte finns i 195, Armada har fel målgrupp...) men jag tror inte en så stor kille som du kommer trivas på den. Skall du sen alls ha en R/R skida måste du ändå ha fler skidor, är verkligen en quiver grej det där med omvänd skärning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Blide, post: 804083, member: 35991"] Kan bara instämma med övriga och rekommendera EHP 193! Utan att låta alltför uppblåst vill jag inflika att EHP kan vara lekfull med rätt teknik, kanske inte uppmanar till att göra tre:or på varenda litet gupp, men för att slajda runt uppe på snökanter, pillows och liknande är den grym. Earlyrisen gör den väldigt snabbt på att svara i lite puder, gör att ha typ 40m radie. Men visst, skidan är helt klart mer åt charger hållet på skalan... Är inte lika stor som dig med mina 83 kg på 184 cm men, men kan säga att jag sålde mina ARG illa kvickt pga att de från början ganska korta 185 centimeterna verkligen blir försvinnande korta med den massiva rockern. Jag höll på att falla över styret i varannan sväng så fort det inte var trång skog, men det inte sagt att det är en dålig skida (så skumt att den inte finns i 195, Armada har fel målgrupp...) men jag tror inte en så stor kille som du kommer trivas på den. Skall du sen alls ha en R/R skida måste du ändå ha fler skidor, är verkligen en quiver grej det där med omvänd skärning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rockerskidor, säsongen 10/11
Tillbaka
Topp