Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rockerskidor, säsongen 10/11
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mytsk" data-source="post: 804654" data-attributes="member: 102716"><p>Om det är okej att jag lånar tråden lite så gör jag gärna det, om den inte är relevant så är det bara att ta bort/flytta den <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p><p></p><p>Även jag är ute efter ett par rocker skidor då jag saknar en - så klart <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p><p></p><p>Jag kommer under kommande säsong lägga ca fem veckor i alperna, först två veckor i över jul nyår och sedan 2-3 veckor under mars månad.</p><p>Första två veckorna kör jag med UCPA offpist grupp i val d'isere och mars är ännu inte bestämt annat än att det blir offpist åkning.</p><p></p><p>Min anatomi säger är för tillfället 193 cm lång och 100-107kg tung, kommer ligga på 100 jämt när jag drar första två veckorna runt nyår.</p><p>Det jag har i bagaget i dagsläget är ett par BlackCrows Corvus 196 vilket jag inte kan klaga på alls men ser det som en "okej" "all round" skida mer än ren offpist.</p><p></p><p>Jag har aldrig testat ett par rockade skidor tidigare (shit!) och jag har aldrig varit speciellt lekfull i min åkning. Men nu känner jag att gärna skulle vilja prova ett par rockade skidor i en mer lekfull tappning hellre än en charger skida som jag ser crowsen som.</p><p>Tänker jag fel om jag säger att det räcker med crowsen som off/beside pist charger?</p><p></p><p>Min "målsättning" är alltså att...</p><p> ... skaffa rocker skidor för ren offpist</p><p> ... skaffa lekfull skida som fungerar i skogen hellre än offpist charger</p><p> ... köpa grisen i säcken då jag sticker på juldagen och kommer inte ha några pudermöjligheter innan.</p><p></p><p>Än så länge har jag bara sneglat lite Moments Josh Bibby Pro och K2 HellBent och skulle därför vilja ha lite åsikter på vad ni tror om lämpliga skidor för ren alp-offpist och lärkträdsåkning.</p><p></p><p></p><p>Tack på förhand för lånad tråd.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mytsk, post: 804654, member: 102716"] Om det är okej att jag lånar tråden lite så gör jag gärna det, om den inte är relevant så är det bara att ta bort/flytta den :) Även jag är ute efter ett par rocker skidor då jag saknar en - så klart :) Jag kommer under kommande säsong lägga ca fem veckor i alperna, först två veckor i över jul nyår och sedan 2-3 veckor under mars månad. Första två veckorna kör jag med UCPA offpist grupp i val d'isere och mars är ännu inte bestämt annat än att det blir offpist åkning. Min anatomi säger är för tillfället 193 cm lång och 100-107kg tung, kommer ligga på 100 jämt när jag drar första två veckorna runt nyår. Det jag har i bagaget i dagsläget är ett par BlackCrows Corvus 196 vilket jag inte kan klaga på alls men ser det som en "okej" "all round" skida mer än ren offpist. Jag har aldrig testat ett par rockade skidor tidigare (shit!) och jag har aldrig varit speciellt lekfull i min åkning. Men nu känner jag att gärna skulle vilja prova ett par rockade skidor i en mer lekfull tappning hellre än en charger skida som jag ser crowsen som. Tänker jag fel om jag säger att det räcker med crowsen som off/beside pist charger? Min "målsättning" är alltså att... ... skaffa rocker skidor för ren offpist ... skaffa lekfull skida som fungerar i skogen hellre än offpist charger ... köpa grisen i säcken då jag sticker på juldagen och kommer inte ha några pudermöjligheter innan. Än så länge har jag bara sneglat lite Moments Josh Bibby Pro och K2 HellBent och skulle därför vilja ha lite åsikter på vad ni tror om lämpliga skidor för ren alp-offpist och lärkträdsåkning. Tack på förhand för lånad tråd. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rockerskidor, säsongen 10/11
Tillbaka
Topp