Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rockerskidor till klen tjej
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 803460" data-attributes="member: 32948"><p>I.o.m. att du snackar om att du tycker skidor känns tungrodda och har dåligt flyt tror jag du ska kika på en skida med lite mer pintail i kombination med rocker. </p><p>Völkl Kuro och K2 pontoon är två riktiga bamsingar med rejäl rocker och pintail och relevanta alternativ. </p><p>Jag har också hört om att kuro ska ha problem med sidewallsen - å andra sidan ska man inte glömma att det är en sandwichkonstruktion - och sandwichkonstruktioner är oftast bra mycket hållbarare än capskidor. (Finns ju undantag på båda hållen, givetvis...) Sen får en skida snabbt ett oförtjänt dåligt rykte bara en enstaka person bräker tillräckligt högt på ett internetforum...</p><p></p><p>Wailer 112RP nämdes tidigare i tråden, och är ett utmärkt alternativ. Då jag troligtvis är den enda som i skrivande stund åkt på modellen (då jag jobbar med DPS) kan jag ju beskriva dess egenskaper: </p><p>Wailer 112RP har ett enormt flyt, tack vare en rockerprofil som ser helt j*vla galen ut. (Ni som har beställt ett par kommer väldigt snart bli varse vad jag pratar om...)</p><p>Wailern "poppar upp" ur snön omedelbart när den får en smula fart och planar omedlebart på det vis som en pintailskida gör (bakänden gräver ner sig något, nosen lyfter konstant ur snön) och svängvilligheten är enorm, minsta viktfördelning i sidled och den initierar svängen omedelbart. En grym och lekfull skida - jag sitter själv och väntar på mitt egna par :D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 803460, member: 32948"] I.o.m. att du snackar om att du tycker skidor känns tungrodda och har dåligt flyt tror jag du ska kika på en skida med lite mer pintail i kombination med rocker. Völkl Kuro och K2 pontoon är två riktiga bamsingar med rejäl rocker och pintail och relevanta alternativ. Jag har också hört om att kuro ska ha problem med sidewallsen - å andra sidan ska man inte glömma att det är en sandwichkonstruktion - och sandwichkonstruktioner är oftast bra mycket hållbarare än capskidor. (Finns ju undantag på båda hållen, givetvis...) Sen får en skida snabbt ett oförtjänt dåligt rykte bara en enstaka person bräker tillräckligt högt på ett internetforum... Wailer 112RP nämdes tidigare i tråden, och är ett utmärkt alternativ. Då jag troligtvis är den enda som i skrivande stund åkt på modellen (då jag jobbar med DPS) kan jag ju beskriva dess egenskaper: Wailer 112RP har ett enormt flyt, tack vare en rockerprofil som ser helt j*vla galen ut. (Ni som har beställt ett par kommer väldigt snart bli varse vad jag pratar om...) Wailern "poppar upp" ur snön omedelbart när den får en smula fart och planar omedlebart på det vis som en pintailskida gör (bakänden gräver ner sig något, nosen lyfter konstant ur snön) och svängvilligheten är enorm, minsta viktfördelning i sidled och den initierar svängen omedelbart. En grym och lekfull skida - jag sitter själv och väntar på mitt egna par :D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rockerskidor till klen tjej
Tillbaka
Topp