Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Rockigt med Rocker?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Coldis" data-source="post: 610576" data-attributes="member: 54181"><p>Nackdelarna med rocker är att när du spinner i hopp osv kan det ju bli lite "slafsigare" då kontaktpunkterna inte ligger på lika hårt så att säga om du inte landar bolts. Rocker som helhet är ju lite lösare känsla men det är verkligen inte så extremt loose som det låter.</p><p></p><p>Många stora åkare kör ju rocker i big air tävlingar utan problem och brädan pressas ju ändå ut flat när du står på den, 'problemet' ligger i så fall bara om du landar med för mycket bakåtvikt men då kanske du inte hade åkt ur den ändå. </p><p></p><p>Annars har det ju många fördelar som bättre flyt och lättare pressar, men hela grejen är en smaksak, vissa gillar vanlig camber och vissa rocker. Camber är lite skarpare och snärtigare i helhet. </p><p></p><p>Angående boardsen så är dom ganska olika, efter 'vad jag har läst' så är ultrafearen mjukare än destroyern. </p><p></p><p>Om det är Capita och Forum du gillar så är det nog jämnare att jämföra Capita Indoor Survival FK (FK = Flatkick = rocker utanför bindsen) med Destroyer Chillydogen om du vill ha en solid parkbräda. Vill du ha en mjukare parkboard så står sig nog Forum Youngblood Chillydog jämnast med Ultrafearen i flex.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Coldis, post: 610576, member: 54181"] Nackdelarna med rocker är att när du spinner i hopp osv kan det ju bli lite "slafsigare" då kontaktpunkterna inte ligger på lika hårt så att säga om du inte landar bolts. Rocker som helhet är ju lite lösare känsla men det är verkligen inte så extremt loose som det låter. Många stora åkare kör ju rocker i big air tävlingar utan problem och brädan pressas ju ändå ut flat när du står på den, 'problemet' ligger i så fall bara om du landar med för mycket bakåtvikt men då kanske du inte hade åkt ur den ändå. Annars har det ju många fördelar som bättre flyt och lättare pressar, men hela grejen är en smaksak, vissa gillar vanlig camber och vissa rocker. Camber är lite skarpare och snärtigare i helhet. Angående boardsen så är dom ganska olika, efter 'vad jag har läst' så är ultrafearen mjukare än destroyern. Om det är Capita och Forum du gillar så är det nog jämnare att jämföra Capita Indoor Survival FK (FK = Flatkick = rocker utanför bindsen) med Destroyer Chillydogen om du vill ha en solid parkbräda. Vill du ha en mjukare parkboard så står sig nog Forum Youngblood Chillydog jämnast med Ultrafearen i flex. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Rockigt med Rocker?
Tillbaka
Topp