Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Freeride.se
Roger talar!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Monis" data-source="post: 321642" data-attributes="member: 58784"><p>Jag har MVG i svenska men kan fortfarande inte den perfekta svenska som ni griniga gammla gubbar vill att man ska ha för att få vara aktiv i ett forum. Har ni sånt tunnelseende att ni inte förstår svenska med lite grammatiska fel? Den där genomsnittliga åldern på freeride som ni hävdar ligger på 14 år, stämmer det? Kan ni inte be Johan kolla upp det för jag tror seriöst att den ligger ungefär på 17-18 år.</p><p>Kan hålla med om att helt onödiga inlägg och påhopp är ett stort problem men att klaga på att en 14åring inte skriver perfekt svenska är lite överdrivet. När man är 14 går man i 7an eller 8an och då är inte svenskan den bästa men det finns en anledning att man går svenska i hela gymnasiet ända till Svenska C om man så önskar</p><p>Är det så svårt att vara lite mogen och ignorera? Åldersgränsen ligger på 13 år och då får är det klart att det finns 14åringar som än så länge inte kan perfekt svenska men kanske går i skolan för att lära sig! Om ni nu ser en tråd som ni inte tycker om, tex vilka byxor ska jag ha om jag vill vara gangsta. Gå inte in på den! Om ni ser inlägg som ni inte tycker om i en tråd som är seriös så ignorera det istället för att skapa en tråd som endast gör att massa personer börjar bråka med varanda och gör att jag måste sitta och skriva ett långt inlägg. Hur många trådar som den här har startats? Alltid är det gnäll hit och dit mellan yngre och äldre. Det är alltid generationskrig och kommer alltid att vara det! Men varför? Jag tror att äldre känner att de just börjar bli äldre och ersätts av ungt blod. Ingen tycker väll om att hamna i skuggan. </p><p>Någon skrev att man ska behandla alla med respekt men det gör uppenbarligen inte ni som klagar! Ni sitter här och säger att hälften av alla 16 åringar skulle få IG i svenska och att alla 14åringar är snorungar! Är det att behandla andra med respekt? Nej det finns ett ord för sånt och det är FÖRDOMAR! Istället för att klaga när en 14åring skriver fel och idiot förklara personen kan ni väll påpeka vad som är fel och kanske skriva vad som är korrekt så att personen lär sig.</p><p>Tro inte att jag sympatiserar med de som som skriver Gangsta och helt onödiga inlägg jag tycker också att det är störande. </p><p>Jag tycker att freeride är en mycket bra sida där man kan läsa artiklar, läsa recensioner, få info om skidorter, se bilder, delta i diskussioner om skidåkning och prata med likasinnade personer. Det är en mycket bra plats för att få hjälp med skidåkningen och lära sig om allt möjligt. Freeride är en plats för personer som älskar friåkning, 14åringar kan också älska friåkning så de har då lika mycket rätt till freeride som du! Kan ni inte diskutera friåkning istället för att bråka med varandra så skulle stämningen bli mycket bättre! Freeride har en 13 årsgräns vilket gör att man kan vänta sig att omogna 14åringar kommer att finnas, tycker ni inte om det behöver ni inte besöka freeride, det är ert eget val!</p><p>Hade bra och tänk efter!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Monis, post: 321642, member: 58784"] Jag har MVG i svenska men kan fortfarande inte den perfekta svenska som ni griniga gammla gubbar vill att man ska ha för att få vara aktiv i ett forum. Har ni sånt tunnelseende att ni inte förstår svenska med lite grammatiska fel? Den där genomsnittliga åldern på freeride som ni hävdar ligger på 14 år, stämmer det? Kan ni inte be Johan kolla upp det för jag tror seriöst att den ligger ungefär på 17-18 år. Kan hålla med om att helt onödiga inlägg och påhopp är ett stort problem men att klaga på att en 14åring inte skriver perfekt svenska är lite överdrivet. När man är 14 går man i 7an eller 8an och då är inte svenskan den bästa men det finns en anledning att man går svenska i hela gymnasiet ända till Svenska C om man så önskar Är det så svårt att vara lite mogen och ignorera? Åldersgränsen ligger på 13 år och då får är det klart att det finns 14åringar som än så länge inte kan perfekt svenska men kanske går i skolan för att lära sig! Om ni nu ser en tråd som ni inte tycker om, tex vilka byxor ska jag ha om jag vill vara gangsta. Gå inte in på den! Om ni ser inlägg som ni inte tycker om i en tråd som är seriös så ignorera det istället för att skapa en tråd som endast gör att massa personer börjar bråka med varanda och gör att jag måste sitta och skriva ett långt inlägg. Hur många trådar som den här har startats? Alltid är det gnäll hit och dit mellan yngre och äldre. Det är alltid generationskrig och kommer alltid att vara det! Men varför? Jag tror att äldre känner att de just börjar bli äldre och ersätts av ungt blod. Ingen tycker väll om att hamna i skuggan. Någon skrev att man ska behandla alla med respekt men det gör uppenbarligen inte ni som klagar! Ni sitter här och säger att hälften av alla 16 åringar skulle få IG i svenska och att alla 14åringar är snorungar! Är det att behandla andra med respekt? Nej det finns ett ord för sånt och det är FÖRDOMAR! Istället för att klaga när en 14åring skriver fel och idiot förklara personen kan ni väll påpeka vad som är fel och kanske skriva vad som är korrekt så att personen lär sig. Tro inte att jag sympatiserar med de som som skriver Gangsta och helt onödiga inlägg jag tycker också att det är störande. Jag tycker att freeride är en mycket bra sida där man kan läsa artiklar, läsa recensioner, få info om skidorter, se bilder, delta i diskussioner om skidåkning och prata med likasinnade personer. Det är en mycket bra plats för att få hjälp med skidåkningen och lära sig om allt möjligt. Freeride är en plats för personer som älskar friåkning, 14åringar kan också älska friåkning så de har då lika mycket rätt till freeride som du! Kan ni inte diskutera friåkning istället för att bråka med varandra så skulle stämningen bli mycket bättre! Freeride har en 13 årsgräns vilket gör att man kan vänta sig att omogna 14åringar kommer att finnas, tycker ni inte om det behöver ni inte besöka freeride, det är ert eget val! Hade bra och tänk efter! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Freeride.se
Roger talar!
Tillbaka
Topp