Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Freeride.se
Roger talar!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="George_Hagi" data-source="post: 321789"><p>Jag undrar om det verkligen är språket som kidsen har som är det egentliga grundproblemet. Visst fan stör man sig nåt fruktansvärt på det, men när man ser en rubrik som heter "qvikslivers nya baggy" eller dylikt så behöver man ju inte läsa inlägget.</p><p></p><p>Problemet är istället att kidsen är här överhuvudtaget. Deras närvaro har gjort så att många av oss äldre har tröttnat på att vara här. Därmed har grymt mycket kunskap försvunnit från freeride jämfört med för ett par år sedan. Både kunskap gällande orter, utrustning, snö och väder, repor mm.</p><p></p><p>Ställer man en fråga i forumet idag om vilken alport som helst exempelvis så får man svar av en 14-åring som varit där på sportlovet med sin mamma och gått i skidskola röda gruppen. Eller en 17-åring som varit själv med polarna första gången i alperna och varit asnitad i en veckas tid och är skitstolt för att han inte nyktrade till förräns efter rödby-puttgarden på bussresan hem. Själv har man varit båda dessa personer så jag klagar inte på personerna i fråga, jag klagar på att den informationen sådan personer kan bidra med inte är det minsta intressant utifrån min situation. Och problemet är att dessa personer är i så stor majoritet här på Freeride nu, att de personer som sitter med information jag kan ha ut något av väljer att lämna stället. För några år sedan var det annorlunda, då kunde man få vettig information om allt rörande skidåkning och kringaktiviteter på denna sidan.</p><p></p><p>Mitt förslag till lösning är dela upp freeride i två läger där det ena har en åldersgräns på 20 år. Kan det vara så svårt att ha två inloggningar där man ser samma annonser, men olika diskussionsforum och användarsidor? </p><p></p><p>//Fredrik</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="George_Hagi, post: 321789"] Jag undrar om det verkligen är språket som kidsen har som är det egentliga grundproblemet. Visst fan stör man sig nåt fruktansvärt på det, men när man ser en rubrik som heter "qvikslivers nya baggy" eller dylikt så behöver man ju inte läsa inlägget. Problemet är istället att kidsen är här överhuvudtaget. Deras närvaro har gjort så att många av oss äldre har tröttnat på att vara här. Därmed har grymt mycket kunskap försvunnit från freeride jämfört med för ett par år sedan. Både kunskap gällande orter, utrustning, snö och väder, repor mm. Ställer man en fråga i forumet idag om vilken alport som helst exempelvis så får man svar av en 14-åring som varit där på sportlovet med sin mamma och gått i skidskola röda gruppen. Eller en 17-åring som varit själv med polarna första gången i alperna och varit asnitad i en veckas tid och är skitstolt för att han inte nyktrade till förräns efter rödby-puttgarden på bussresan hem. Själv har man varit båda dessa personer så jag klagar inte på personerna i fråga, jag klagar på att den informationen sådan personer kan bidra med inte är det minsta intressant utifrån min situation. Och problemet är att dessa personer är i så stor majoritet här på Freeride nu, att de personer som sitter med information jag kan ha ut något av väljer att lämna stället. För några år sedan var det annorlunda, då kunde man få vettig information om allt rörande skidåkning och kringaktiviteter på denna sidan. Mitt förslag till lösning är dela upp freeride i två läger där det ena har en åldersgräns på 20 år. Kan det vara så svårt att ha två inloggningar där man ser samma annonser, men olika diskussionsforum och användarsidor? //Fredrik [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Freeride.se
Roger talar!
Tillbaka
Topp