Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rolig skida för hela berget / komplement till GS skida.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="bootfitta" data-source="post: 1056174" data-attributes="member: 146421"><p>Det är viktigt att veta vilken karaktär på skidan man vill ha. Gillar man köttigt och jättestora super-g-svängar så funkar ju dom flesta långa all-mountainlagg. Ballast där tycker jag moment bellafonte är, men alla gillar ju olika. </p><p></p><p>Vill man däremot ha en lite mer lattjo skida så går nästan alla långa lagg bort(p100, cochise, BC artris osv) och kvar är man med dps wailer 99/105 hybrid och armada tst och eventuellt några andra. </p><p></p><p>Jag väger typ 100kg @197cm och äger för tillfället armada tst. Körde på i isföret härom veckan, funkar skitbra. Har även ägt flera mer köttiga AM-skidor som hendryx 917 och Dynastar prorider. Funkar ju bra att kötta pist med, men är tämligen kass i lössnö.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="bootfitta, post: 1056174, member: 146421"] Det är viktigt att veta vilken karaktär på skidan man vill ha. Gillar man köttigt och jättestora super-g-svängar så funkar ju dom flesta långa all-mountainlagg. Ballast där tycker jag moment bellafonte är, men alla gillar ju olika. Vill man däremot ha en lite mer lattjo skida så går nästan alla långa lagg bort(p100, cochise, BC artris osv) och kvar är man med dps wailer 99/105 hybrid och armada tst och eventuellt några andra. Jag väger typ 100kg @197cm och äger för tillfället armada tst. Körde på i isföret härom veckan, funkar skitbra. Har även ägt flera mer köttiga AM-skidor som hendryx 917 och Dynastar prorider. Funkar ju bra att kötta pist med, men är tämligen kass i lössnö. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rolig skida för hela berget / komplement till GS skida.
Tillbaka
Topp