Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rolig skida för hela berget / komplement till GS skida.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="havreboll" data-source="post: 1057077" data-attributes="member: 60010"><p>Nu spelar det ju mindre roll när trådskaparen redan gjort sitt köp men eftersom jag förespråkar bredare skidor så svarar jag ändå. Mycket av problemet med så kallat bredlaggshack är att dessa skidor oftast har en lång radie. Det gör att många inte känner sig bekväma med de hastigheter som uppstår om man ligger på ett rent skär och istället lägger sig lite på sladd (inget fel i sig). Har man då en lite för aggressiv kantvinkel/hängning så kommer det att hacka. Lite mer med breda skidor men knappast något unikt för dessa (kolla bara på vissa lite tajtare svängar inom störtlopp och super-g där skidorna hackar ganska rejält). Självklart är ett par snala pistskidor roligare i slät hård pist. Det är enligt mina erfarenheter dock ett ganska ovanligt underlag gentemot det lite småuppkörda/slaskiga/pudriga underlaget och där går absolut en bredare skida med korrekt teknik och slipning bättre än en smalare dito.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="havreboll, post: 1057077, member: 60010"] Nu spelar det ju mindre roll när trådskaparen redan gjort sitt köp men eftersom jag förespråkar bredare skidor så svarar jag ändå. Mycket av problemet med så kallat bredlaggshack är att dessa skidor oftast har en lång radie. Det gör att många inte känner sig bekväma med de hastigheter som uppstår om man ligger på ett rent skär och istället lägger sig lite på sladd (inget fel i sig). Har man då en lite för aggressiv kantvinkel/hängning så kommer det att hacka. Lite mer med breda skidor men knappast något unikt för dessa (kolla bara på vissa lite tajtare svängar inom störtlopp och super-g där skidorna hackar ganska rejält). Självklart är ett par snala pistskidor roligare i slät hård pist. Det är enligt mina erfarenheter dock ett ganska ovanligt underlag gentemot det lite småuppkörda/slaskiga/pudriga underlaget och där går absolut en bredare skida med korrekt teknik och slipning bättre än en smalare dito. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rolig skida för hela berget / komplement till GS skida.
Tillbaka
Topp