Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Roliga pister i alperna med >1km fallhöjd
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Corin" data-source="post: 1136871" data-attributes="member: 54815"><p>Jag har knappt åkt pist i alperna, men tyckte det var en rolig och lagom nördig tråd ändå!</p><p></p><p>Är det lågsäsong så är det ett riktigt kul åk från toppen av James Blunt till botten av Mayentzet i Verbier. Vad pisterna heter har jag ingen aning om, det står inte på pistkartan heller verkar det som. Det finns flera olika val att göra, och det är action från början till slut, särskilt om man gasar på. Ca 1000 fallhöjd och som sagt bäst i lågsäsong eller på morgonen. Annars är det alltid väldigt mycket folk, då det är liksom den enda vägen ned till Verbier. Access är två snabba 6-stolar. Den är också skoj på eftermiddagen i slask och bland tusentals människor. Det var ju alltid tävling hem också..</p><p></p><p>En pist som faktiskt är redigt jävla bra på riktigt är från toppen av Greppon Blanc ned till Siviez. 1000 fallhöjd av brant böljande pist med lite svängar i nedre delen. Ett stort minus är att det är långt från Verbier och att det är en halvseg stolslift första halven, och sen en av två helt sjukt långa KNAPPLIFTAR (!!) upp för kalfjället. Totalt värdelöst.</p><p></p><p>Mitt bästa tips är att inte åka till Verbier om man vill åka pist.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Corin, post: 1136871, member: 54815"] Jag har knappt åkt pist i alperna, men tyckte det var en rolig och lagom nördig tråd ändå! Är det lågsäsong så är det ett riktigt kul åk från toppen av James Blunt till botten av Mayentzet i Verbier. Vad pisterna heter har jag ingen aning om, det står inte på pistkartan heller verkar det som. Det finns flera olika val att göra, och det är action från början till slut, särskilt om man gasar på. Ca 1000 fallhöjd och som sagt bäst i lågsäsong eller på morgonen. Annars är det alltid väldigt mycket folk, då det är liksom den enda vägen ned till Verbier. Access är två snabba 6-stolar. Den är också skoj på eftermiddagen i slask och bland tusentals människor. Det var ju alltid tävling hem också.. En pist som faktiskt är redigt jävla bra på riktigt är från toppen av Greppon Blanc ned till Siviez. 1000 fallhöjd av brant böljande pist med lite svängar i nedre delen. Ett stort minus är att det är långt från Verbier och att det är en halvseg stolslift första halven, och sen en av två helt sjukt långa KNAPPLIFTAR (!!) upp för kalfjället. Totalt värdelöst. Mitt bästa tips är att inte åka till Verbier om man vill åka pist. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Roliga pister i alperna med >1km fallhöjd
Tillbaka
Topp