Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
ROMME ALPIN Färsk snö nu till helgen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 155570" data-attributes="member: 13863"><p>kimbadar: </p><p></p><p>Du han precis före mig ... En sak är vi överens om, och det är att någon offpist att sukta efter finns inte i Romme. Däremot är merparten av dina "skäl" riktigt korkade!</p><p></p><p>1. Att Romme ligger för långt söderut för offpist är skitsnack ... däremot är det alldeles för tät skog.</p><p></p><p>2. Romme har riktigt bra med snö nu och även om anläggningen stänger i helgen kommer snön i pisterna att räcka minst 3-4 veckor till!</p><p></p><p>3. 250 meters fallhöjd räcker gott och väl för bra offpist om övriga förutsättningar är goda.</p><p></p><p>4. Jo, det är klart att förutsättningarna för offpist ökar med högre höjd och kalfjäll. Skog i sig själv är dock inget hinder om den är gles ...</p><p></p><p>5. Smaken är ju som sagt var delad ... peronligen tycker jag att Romme Alpin är en av de absolut bästa anläggningarna om man ser utifrån de naturliga förutsättningarna!</p><p></p><p>God Tur! / MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 155570, member: 13863"] kimbadar: Du han precis före mig ... En sak är vi överens om, och det är att någon offpist att sukta efter finns inte i Romme. Däremot är merparten av dina "skäl" riktigt korkade! 1. Att Romme ligger för långt söderut för offpist är skitsnack ... däremot är det alldeles för tät skog. 2. Romme har riktigt bra med snö nu och även om anläggningen stänger i helgen kommer snön i pisterna att räcka minst 3-4 veckor till! 3. 250 meters fallhöjd räcker gott och väl för bra offpist om övriga förutsättningar är goda. 4. Jo, det är klart att förutsättningarna för offpist ökar med högre höjd och kalfjäll. Skog i sig själv är dock inget hinder om den är gles ... 5. Smaken är ju som sagt var delad ... peronligen tycker jag att Romme Alpin är en av de absolut bästa anläggningarna om man ser utifrån de naturliga förutsättningarna! God Tur! / MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
ROMME ALPIN Färsk snö nu till helgen?
Tillbaka
Topp