Romme eller Bjurs?

frEErider89

Ny medlem
Romme eller Bjurs?
Vilket är bäst? Jag har vart i båda men jag tycker att bjurs är bäst men vad tycker ni andra? Romme har ju inte så mycket hopp å sånt men en massa sköna backar...Bjursås har ju istället sköna hopp men mindre sköna backar...

Romme eller Bjurs?
Om du vill åka skidor, åk till Romme.
Om du vill hoppa, åk till Bjursås.

Men nästa år blir det ändring på den saken, Romme ska bygga Funpark.

Romme eller Bjurs?
Vill du trängas med 40 busslaster Stockholmare - åk till Romme
Vill du slippa köer - åk till Bjurs.

Har åkt där idag och inte en liftkö så långt ögat når. =)

//Lindgren

Romme eller Bjurs?
Den största fördelen med Bjursås är att inte bara att man slipper köerna. Man slipper ju ta liften över huvud taget, eftersom det är så flackt att man kan vända nere vid foten av berget och åka upp igen...

Men parken är bra faktiskt.

Romme eller Bjurs?
jag var i bjurs idag å det finns inte en liftkö faktiskt...men parken är sååå skön! fast de saknar nån bra backe...alla e ju så flacka..
funderar på att dra dit te veckan igen....fast jag vet inte...kankse ska pröva romme...

Romme eller Bjurs?
Prova Romme.

Har varit där idag, max liftkö 5-6 minuter alltså inget att tala om.
Bra backar har dom också, kanske lite flacka men det går att leva med. Snön blev dock uppåkt i den övre delen av backen framåt 12 taget.

Romme eller Bjurs?
Jag har varit i Romme men inte Bjursås. Jag har varit i Kungsberget också och jag tycker att Kungsberget är bättre än Romme. Men jag ska testa Bjursås någongång!

Romme eller Bjurs?
därför är bjurs bättre...:
bjurs har över 3-4 mil längdskidspår. fler backar än romme. bättre snowboardland, och backarna kanske är korta, men det finns faktiskt långa backar också. det är väl precis som ni har sagt. ska ni åka störtlopp ner för alla backar, då kanske det är bättre i rommme.. men anars duger backarna i bjurs bra. men jag vill påpeka att det är liftköer i bjurs också. dock bara i bland under dagen, och då kan man få stå en minut...
//tom

Romme eller Bjurs?
Var i bjurs i början på säsongen...Då sög SoulPark..Hoppas de fått i ordning den nu...

Romme har bättre åknnig men bara ett bigjump o ett minihopp...Köerna är längre i romme och bjurs kan rekommenderas om du vill hänga i park!

Romme eller Bjurs?
Bjurs har ingen längd på backarna och rätt så dålig fallhöjd, blev rätt så besviken. Då tycker jag Romme håller absolut bättre klass om man jämför dessa två...

Tillbaka
Topp