Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Romme park?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Butlern" data-source="post: 404215" data-attributes="member: 75988"><p>Romme Alpin lever på skolklasser och anpassar sig förmodligen också efter det. Majoriteten av eleverna som åker upp med sin skola har aldrig stått på ett par skidor mer en 4-5 gånger tidigare. Förmodligen är de här personerna är så dumma att de istället för att hyra skidor hyr blades istället, för att "det är coolt"...</p><p></p><p>Då är frågan hur många personer per skolbuss är erfarna skid- snowboardåkare? Chansar på att det är ett snitt på max 30%. Efter det kan vi fråga oss hur många av de här erfarna skidåkarna som är intresserad av parkåkning? Då kanske snittet sjunker till 10-15%. En vanlig buss tar c:a 50 personer och om mina gissningar på antal procent stämmer så är det 5 parkåkare per buss. </p><p></p><p>Om jag kollar på min egen skola som åker upp med 3-4 bussar en dag varje år så kan jag säga att det är max 5 personer totalt i alla bussar som är erfarna jibbers. Så siffran varierar säkert.</p><p></p><p>Siffran för antal elever som vill åka i park blir alltså ganska liten OM man ser till skolklasser, och som jag skrev tidigare så är det just skolklasser Romme lever på. Självklart ser Romme därför ingen anledning att ha en park.</p><p></p><p>Öj, nu blev det långt det här. De e bar' å åk</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Butlern, post: 404215, member: 75988"] Romme Alpin lever på skolklasser och anpassar sig förmodligen också efter det. Majoriteten av eleverna som åker upp med sin skola har aldrig stått på ett par skidor mer en 4-5 gånger tidigare. Förmodligen är de här personerna är så dumma att de istället för att hyra skidor hyr blades istället, för att "det är coolt"... Då är frågan hur många personer per skolbuss är erfarna skid- snowboardåkare? Chansar på att det är ett snitt på max 30%. Efter det kan vi fråga oss hur många av de här erfarna skidåkarna som är intresserad av parkåkning? Då kanske snittet sjunker till 10-15%. En vanlig buss tar c:a 50 personer och om mina gissningar på antal procent stämmer så är det 5 parkåkare per buss. Om jag kollar på min egen skola som åker upp med 3-4 bussar en dag varje år så kan jag säga att det är max 5 personer totalt i alla bussar som är erfarna jibbers. Så siffran varierar säkert. Siffran för antal elever som vill åka i park blir alltså ganska liten OM man ser till skolklasser, och som jag skrev tidigare så är det just skolklasser Romme lever på. Självklart ser Romme därför ingen anledning att ha en park. Öj, nu blev det långt det här. De e bar' å åk [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Romme park?
Tillbaka
Topp