Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
röntgen på arlanda
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rookien" data-source="post: 55880" data-attributes="member: 35029"><p>Det kan vara skadligt för rullarna.</p><p>Grejen är den att numera så röntgas allt bagage på Arlanda. D v s inte bara handbagaget.</p><p>Och jag kan tänka mig att röntgenapparaterna som kör resväskor och annat stort bagage är kraftfullare. Detta för att datorer m.m ska få lättare att bearbeta bilder. Samt att vissa av apparaterna är sk skiktröntgenapparater.</p><p></p><p>Så Jonte har nog alldeles rätt i att det är säkrast att lägga sina filmrullar med kort som är tagna på en själv när man åker en grym offpistrepa ner för ett härligt berg i Alperna i sitt handbagage!</p><p>Men så att ni vet. "Lämna inget bagage utom synhåll. Bagage som upphittas kommer att omhändertas"</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rookien, post: 55880, member: 35029"] Det kan vara skadligt för rullarna. Grejen är den att numera så röntgas allt bagage på Arlanda. D v s inte bara handbagaget. Och jag kan tänka mig att röntgenapparaterna som kör resväskor och annat stort bagage är kraftfullare. Detta för att datorer m.m ska få lättare att bearbeta bilder. Samt att vissa av apparaterna är sk skiktröntgenapparater. Så Jonte har nog alldeles rätt i att det är säkrast att lägga sina filmrullar med kort som är tagna på en själv när man åker en grym offpistrepa ner för ett härligt berg i Alperna i sitt handbagage! Men så att ni vet. "Lämna inget bagage utom synhåll. Bagage som upphittas kommer att omhändertas" [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
röntgen på arlanda
Tillbaka
Topp