Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Rookie på telemark - hilfe bitte!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="charliethon" data-source="post: 1042180" data-attributes="member: 84134"><p>Har till min stora fasa kommit fram till att kommande vinter kommer innebära en drastiskt minskad mängd skiddagar mot vad jag är van vid. </p><p></p><p>Lurar och filurar på hur jag ska överleva det här med någon sorts hjärnkapacitet i behåll, och har kommit fram till, vad jag tror, en godtycklig nödlösning (hoppas jag).</p><p></p><p>Provade telemark med usla resultat i Val Thorens i vinter, men tyckte ändå att det var sjukt roligt. </p><p>Så om den ynkligaste lutningen dit mina utsträckta tentakler kan ta mig är små puttenuttiga svenska enbackesområden (läs: typ Isaberg) så kan jag iallafall ta tillfället i akt att försöka lära mig något nytt. Finns ju liksom förklarliga skäl till varför puderhets inte existerar som ord i Småland.</p><p></p><p>Men: För att genomföra mina grandiosa planer ber jag alldeles ödmjukast om hjälp av hela Freerides samlade expertis. Är en ny liten firre ute på djupt vatten.</p><p></p><p>Vad ska jag inhandla?</p><p>Åker på ett par Rossignol Soul Seven (180 cm, är 174 centimetrar lång) till vardags och är förbenat nöjd med de skidorna. Ska telemarkskidor vara kortare? Smalare?</p><p>Teleskidorna jag hyrde var ett par nio år gamla pensionerade Atomic, enbart för att det var det sista som fanns kvar innan shopen stängde för säsongen. Inte överförtjust - så känns som allt annat bara kan bli bättre.</p><p></p><p>Vilka pjäxor?</p><p>Ska jag satsa på bindningar där jag kan byta?</p><p></p><p>Samt - bjuder på mitt fantastiskt finslipade och förfinade första telemarksåk genom tiderna. Duktigt folk får gärna klanka ner på min högst vackra teknik (dvs - vad ska jag tänka på för att inte se ut som en idiot?)</p><p></p><p>[MEDIA=youtube]MUbrBJ2x7gs[/MEDIA]</p><p></p><p>Tack och bock på förhand,</p><p></p><p>Ärtor ut, Charlotte</p><p></p><p> [USER=77701]@Heddious[/USER], om du känner någon som du kan bumpa hit är jag föreviginnerligt tacksam.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="charliethon, post: 1042180, member: 84134"] Har till min stora fasa kommit fram till att kommande vinter kommer innebära en drastiskt minskad mängd skiddagar mot vad jag är van vid. Lurar och filurar på hur jag ska överleva det här med någon sorts hjärnkapacitet i behåll, och har kommit fram till, vad jag tror, en godtycklig nödlösning (hoppas jag). Provade telemark med usla resultat i Val Thorens i vinter, men tyckte ändå att det var sjukt roligt. Så om den ynkligaste lutningen dit mina utsträckta tentakler kan ta mig är små puttenuttiga svenska enbackesområden (läs: typ Isaberg) så kan jag iallafall ta tillfället i akt att försöka lära mig något nytt. Finns ju liksom förklarliga skäl till varför puderhets inte existerar som ord i Småland. Men: För att genomföra mina grandiosa planer ber jag alldeles ödmjukast om hjälp av hela Freerides samlade expertis. Är en ny liten firre ute på djupt vatten. Vad ska jag inhandla? Åker på ett par Rossignol Soul Seven (180 cm, är 174 centimetrar lång) till vardags och är förbenat nöjd med de skidorna. Ska telemarkskidor vara kortare? Smalare? Teleskidorna jag hyrde var ett par nio år gamla pensionerade Atomic, enbart för att det var det sista som fanns kvar innan shopen stängde för säsongen. Inte överförtjust - så känns som allt annat bara kan bli bättre. Vilka pjäxor? Ska jag satsa på bindningar där jag kan byta? Samt - bjuder på mitt fantastiskt finslipade och förfinade första telemarksåk genom tiderna. Duktigt folk får gärna klanka ner på min högst vackra teknik (dvs - vad ska jag tänka på för att inte se ut som en idiot?) [MEDIA=youtube]MUbrBJ2x7gs[/MEDIA] Tack och bock på förhand, Ärtor ut, Charlotte [USER=77701]@Heddious[/USER], om du känner någon som du kan bumpa hit är jag föreviginnerligt tacksam. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Rookie på telemark - hilfe bitte!
Tillbaka
Topp