Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Rookie på telemark - hilfe bitte!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="xviggenx" data-source="post: 1052156" data-attributes="member: 97967"><p>Har idag varit ute och nött i i Björnen här "hemma" i Åre. Känns som att jag får lite bättre koll på kropp-skrället och att jag kan åka lite mer samlat, i vart fall i blåa pister. Men när det brantar på och blir rött ja då kastar vi ut all form av stil och grace som jag lyckats kämpa mig till och hasar medelst överlevnads-teknik ner.</p><p></p><p>Det är inte helt ovanligt att möta andra löshälare i liftköerna i Åre-trakten, försöker vara vänlig och hälsa lite. Som man gjorde förr när man åkte samma bilmärke (se: klippet med den klassiska stockholms-slyngeln som är upprörd över att folk i Mercedes inte längre hälsar på varandra pga. har blivit för utbrett med Mercedes). Det är inte alltid man får en liten nick tillbaka med ibland så! </p><p></p><p>Vad jag gärna skulle vilja stöta på är någon som skulle kunna tänka sig att förbarma sig över min lagom taskiga telis-teknik i någon timme. Få lite tips, trix och handfasta råd om vad jag ska tänka på och förändra för att utvecklas. Slänger härmed ut en efterlysning på någon att lära sig lite av helt enkelt. </p><p>Känner du dig träffad? Hör av dig, jag bjuder på fika!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="xviggenx, post: 1052156, member: 97967"] Har idag varit ute och nött i i Björnen här "hemma" i Åre. Känns som att jag får lite bättre koll på kropp-skrället och att jag kan åka lite mer samlat, i vart fall i blåa pister. Men när det brantar på och blir rött ja då kastar vi ut all form av stil och grace som jag lyckats kämpa mig till och hasar medelst överlevnads-teknik ner. Det är inte helt ovanligt att möta andra löshälare i liftköerna i Åre-trakten, försöker vara vänlig och hälsa lite. Som man gjorde förr när man åkte samma bilmärke (se: klippet med den klassiska stockholms-slyngeln som är upprörd över att folk i Mercedes inte längre hälsar på varandra pga. har blivit för utbrett med Mercedes). Det är inte alltid man får en liten nick tillbaka med ibland så! Vad jag gärna skulle vilja stöta på är någon som skulle kunna tänka sig att förbarma sig över min lagom taskiga telis-teknik i någon timme. Få lite tips, trix och handfasta råd om vad jag ska tänka på och förändra för att utvecklas. Slänger härmed ut en efterlysning på någon att lära sig lite av helt enkelt. Känner du dig träffad? Hör av dig, jag bjuder på fika! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Rookie på telemark - hilfe bitte!
Tillbaka
Topp