Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Rookiefråga bindning barnskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="plimpe" data-source="post: 1329010" data-attributes="member: 181612"><p>Skillnaden på räls och fast är just skrivits ovan, att räls flyttas både tå- och häldel så att mountpointen alltid är hyffsat rätt.</p><p></p><p>På en fast bindning är tådelen fast men man har fortfarande endel justermån på häldelen. På Salomon/Atomic L7 varianten är det ca 25mm så 35mm som du skrev på markerbindningen skulle bindningen klara nästan 4 olika pjäxstorlekar utan att behöva borra om.</p><p></p><p>Jag gjorde precis så, köpte ett par atomic bent mini och satte en salomon L7 bindning, i år åker dottern på MP 21.5 pjäxor och även MP 22.5 kommer passa, när yngre dottern ska ärva skidorna, och ifall hon har mindre pjäxor kommer även MP 20.5 att fungera, och i värsta fall får man montera om ifall det blir ngt som jag inte förutsett..</p><p></p><p>Det som blir ”fel” är att mountpoint kommer hamna plus/minus 0.5cm, som troligen inte märks för barn på en allmountainskida speciellt mkt</p><p></p><p>Rälsbindningar är ju smidigare men verkar svårt att hitta löst, men ingår i de flesta paket man köper (skida+bindning) som standard, iaf på 90% som jag sett</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="plimpe, post: 1329010, member: 181612"] Skillnaden på räls och fast är just skrivits ovan, att räls flyttas både tå- och häldel så att mountpointen alltid är hyffsat rätt. På en fast bindning är tådelen fast men man har fortfarande endel justermån på häldelen. På Salomon/Atomic L7 varianten är det ca 25mm så 35mm som du skrev på markerbindningen skulle bindningen klara nästan 4 olika pjäxstorlekar utan att behöva borra om. Jag gjorde precis så, köpte ett par atomic bent mini och satte en salomon L7 bindning, i år åker dottern på MP 21.5 pjäxor och även MP 22.5 kommer passa, när yngre dottern ska ärva skidorna, och ifall hon har mindre pjäxor kommer även MP 20.5 att fungera, och i värsta fall får man montera om ifall det blir ngt som jag inte förutsett.. Det som blir ”fel” är att mountpoint kommer hamna plus/minus 0.5cm, som troligen inte märks för barn på en allmountainskida speciellt mkt Rälsbindningar är ju smidigare men verkar svårt att hitta löst, men ingår i de flesta paket man köper (skida+bindning) som standard, iaf på 90% som jag sett [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Rookiefråga bindning barnskidor
Tillbaka
Topp