Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Rosa pist
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TexMurphy" data-source="post: 570748" data-attributes="member: 73781"><p>Blir alltid helt vansinnig när jag läser "som nybliven mamma så vill man" följt av något lätt, mesigt, svagt eller på annat sätt mähäigt. Framställningen av mödrar som svaga, handikappade och allmänt menlösa offer är tragisk.</p><p></p><p>Nyfödda barn är små svaga försvarslösa, inte deras mödrar.</p><p></p><p>Visst om det är så att man vill ha något mellan blå och röd eller om man vill ha röda med lägre fart så är det ok för mig. Men när man använder "som nybliven mamma så vill man" som sälj argument så tappar jag det.</p><p></p><p>Hon hade precis lika gärna kunnat sagt "som nyutkommen homosexuell man så vill man kanske ta det lite försiktigare i backen". Precis lika förnedrande uttalande som med nybliven mamma.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TexMurphy, post: 570748, member: 73781"] Blir alltid helt vansinnig när jag läser "som nybliven mamma så vill man" följt av något lätt, mesigt, svagt eller på annat sätt mähäigt. Framställningen av mödrar som svaga, handikappade och allmänt menlösa offer är tragisk. Nyfödda barn är små svaga försvarslösa, inte deras mödrar. Visst om det är så att man vill ha något mellan blå och röd eller om man vill ha röda med lägre fart så är det ok för mig. Men när man använder "som nybliven mamma så vill man" som sälj argument så tappar jag det. Hon hade precis lika gärna kunnat sagt "som nyutkommen homosexuell man så vill man kanske ta det lite försiktigare i backen". Precis lika förnedrande uttalande som med nybliven mamma. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Rosa pist
Tillbaka
Topp