Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Rossi B4 med Naxo och andra funderingar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="dallan" data-source="post: 135993" data-attributes="member: 35502"><p>Måste hålla med Gelendesprung att du tänker helt rätt enligt mig iaf, köra alpint på ett par riktiga puderskidor för dom dagarna då det tokdumpar och kanske välja en skida med 85-95 midja till rando skidorna, skulle nog kunna säga att 3 skidor som skulle kunna passa dig övrigt är ett par head monster 88 (möjligen lite tunga som randone men men) legend 8800 eller ett par Stormrider DP.</p><p></p><p>Anledningen till dessa 3 skidor är pga hur du säger att du åker och din vikt, tycker väll kanske att legenden eller monster 88:an har lite bättre midjemått än DP:n om man tänker att dom ska vara mer allround och funka i alla fören + pist, men DP:n går ju o åndra sidan som ett tåg och du har långa längder att välja mellan beronde på hur stabil eller lätthanterlig du vill att skidan ska vara..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="dallan, post: 135993, member: 35502"] Måste hålla med Gelendesprung att du tänker helt rätt enligt mig iaf, köra alpint på ett par riktiga puderskidor för dom dagarna då det tokdumpar och kanske välja en skida med 85-95 midja till rando skidorna, skulle nog kunna säga att 3 skidor som skulle kunna passa dig övrigt är ett par head monster 88 (möjligen lite tunga som randone men men) legend 8800 eller ett par Stormrider DP. Anledningen till dessa 3 skidor är pga hur du säger att du åker och din vikt, tycker väll kanske att legenden eller monster 88:an har lite bättre midjemått än DP:n om man tänker att dom ska vara mer allround och funka i alla fören + pist, men DP:n går ju o åndra sidan som ett tåg och du har långa längder att välja mellan beronde på hur stabil eller lätthanterlig du vill att skidan ska vara.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Rossi B4 med Naxo och andra funderingar?
Tillbaka
Topp