Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rossignal Scratch BC
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sydvastlund" data-source="post: 385477" data-attributes="member: 65658"><p>Scratch BC är faktiskt en ganska ok allroundskida, är du oerfaren i offpisten kommer du definitivt få det lättare på ett par bredare skidor, var i Val Disere förra säsongen och åkte ner med ett par FS, dummt gjort... skaffade ett par gamla BC från 04-05 tror jag 90 i midjan. Jag var överlycklig över dessa lagg tills jag insåg att även dessa var för smala i djupare snö, men men kämpade med dessa skidor i ca 2 månader och utan erfarenhet av bredare skidor var jag nöjd. till slut bestämde jag mig för att slå till på ett par 108mm, det bästa jag gjort! </p><p></p><p>vill tillägga att jag absolut inte är någon expert i offpisten vilket fick mig att tro att jag inte kunde hantera ett par fetingar, men tro mig det kan vem som helst.</p><p></p><p>ha det bra i Val disere, vem vet vi kanske syns!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sydvastlund, post: 385477, member: 65658"] Scratch BC är faktiskt en ganska ok allroundskida, är du oerfaren i offpisten kommer du definitivt få det lättare på ett par bredare skidor, var i Val Disere förra säsongen och åkte ner med ett par FS, dummt gjort... skaffade ett par gamla BC från 04-05 tror jag 90 i midjan. Jag var överlycklig över dessa lagg tills jag insåg att även dessa var för smala i djupare snö, men men kämpade med dessa skidor i ca 2 månader och utan erfarenhet av bredare skidor var jag nöjd. till slut bestämde jag mig för att slå till på ett par 108mm, det bästa jag gjort! vill tillägga att jag absolut inte är någon expert i offpisten vilket fick mig att tro att jag inte kunde hantera ett par fetingar, men tro mig det kan vem som helst. ha det bra i Val disere, vem vet vi kanske syns! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rossignal Scratch BC
Tillbaka
Topp