Jag hade tänkt göra så och gjorde även så under jullovet - men då var jag dum och testade inte B3:orna - tror dessutom att dom bara hade fjolårets. Dessutom hade dom inga völkl skidor i affärn där jag hyrde. ( skiset i val d'isere). Som jag skrev testade jag K2 apache reacon - och dom tyckte jag var sådär både i pist och offpist. Dessvärre föll jag ju för den klassiska övertalningen av fransmännen att 174cm var precis rätt längd för mig på den skidan... DEssutom körde jag på dessa skidor när jag var extremt svag i kroppen och höll på att återhämta mig efter spysjuka... så det spelade väl in, men dom var inte så roliga.
Nått säger mig att völkl skidorna är roligare i pisten, men 184cm modellen har en svängradie på 19.6m medans B3orna i 184cm har 18.9m. Jag gillar att kunna göra lite snävare svängar och därför kanske båda dessa skidor egentligen inte är optimala, båda har ju rätt stor svängradie. Jag vill t.ex absolut inte ha över 20m. B3orna har kortare svängradie, men tror ni jag kommer märka det i pisten som en fördel till dessa skidor, eller kommer völkl skidorna ändå vara kvickare, eftersom dom är mer skurna/hårdare?
Hur som helst lär ju B3 vara bäst off pist - men känns som jag ändå kommer åka mest pist den närmaste tiden...
Svårt val... behöver dock inte bestämma mig idag, eller i morn, eller i övermorgon. Men vill ju gärna hinna åka på dem snart - vilka det nu blir...