Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rossignol B3 som allroundskida?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LeMoniteur" data-source="post: 262239" data-attributes="member: 48947"><p>Varför tror du att B2an är bättre allround, är det för att den är några mm smalare? B3an i den längden jag funderar på har ju ändå hyffsat kort skärningsradie:</p><p></p><p>176cm 120/83/110 17.60m</p><p></p><p>Har även sett att B2:an bara klassas som en medelskida på svårighetsgraden, om nu det spelar någon roll - huvudsaken är ju hur man själv uppfattar skidan.... Jag känner mig däremot ganska mycket bättre än medel på att åka, och därför kanske B2an kommer vara tråkigare än B3:an? Eller ska jag rent utav satsa på en helt annan skida - drömmen skulle ju vara en skida med runt 80 i midajn som ändå är rätt svängvillig och roliga att åka på, även i pisten...</p><p></p><p>edit: jag vill gärna ha en svängradie på under 18 meter. Inbildar mig att åkningen blir roligare då. Det beror väl främst på att jag inte åkt på skidor längre än 176cm förr - och det borde jag ju absolut testa - men kommer som det ser ut nu inte ha möjlighet att göra det. Snöläget är ju inte det bästa i stockholmstraken :-S och vet inte om jag kommer hinna upp norrut å testa några skidor - innan "sportlovet" som man åker på när man går i skolan.............................</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LeMoniteur, post: 262239, member: 48947"] Varför tror du att B2an är bättre allround, är det för att den är några mm smalare? B3an i den längden jag funderar på har ju ändå hyffsat kort skärningsradie: 176cm 120/83/110 17.60m Har även sett att B2:an bara klassas som en medelskida på svårighetsgraden, om nu det spelar någon roll - huvudsaken är ju hur man själv uppfattar skidan.... Jag känner mig däremot ganska mycket bättre än medel på att åka, och därför kanske B2an kommer vara tråkigare än B3:an? Eller ska jag rent utav satsa på en helt annan skida - drömmen skulle ju vara en skida med runt 80 i midajn som ändå är rätt svängvillig och roliga att åka på, även i pisten... edit: jag vill gärna ha en svängradie på under 18 meter. Inbildar mig att åkningen blir roligare då. Det beror väl främst på att jag inte åkt på skidor längre än 176cm förr - och det borde jag ju absolut testa - men kommer som det ser ut nu inte ha möjlighet att göra det. Snöläget är ju inte det bästa i stockholmstraken :-S och vet inte om jag kommer hinna upp norrut å testa några skidor - innan "sportlovet" som man åker på när man går i skolan............................. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rossignol B3 som allroundskida?
Tillbaka
Topp