Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rossignol B3 som allroundskida?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="vita_tubsockor" data-source="post: 262630" data-attributes="member: 16223"><p>Jag har ungefär samma längd och vikt som du har, åker fort i pist och offpist alltså borde jag ha samma önskemål som dig.</p><p>När jag skulle köpa nya lagg förra året stod valet mellan B3 (181 cm?) och Head Monster 88 (186 cm). Valet föll på Monstern och jag är riktigt nöjd med det valet (hade jag kanske varit med B3an oxå iofs)... Jag upplever inte 186 cm som långt på något vis, i pisten är de stabila med ett fint kantgrepp och bra respons. Inga problem med skidorna i lössnö, varken trixig skogsåkning (typ svensk fjällskog) eller öppnare ytor som i alperna.</p><p></p><p>Om två veckor går flyget över atlanten för ett 2 veckors test i Kanada. Återkommer ev med mer info efter det.</p><p></p><p>Lycka till</p><p></p><p>/J</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="vita_tubsockor, post: 262630, member: 16223"] Jag har ungefär samma längd och vikt som du har, åker fort i pist och offpist alltså borde jag ha samma önskemål som dig. När jag skulle köpa nya lagg förra året stod valet mellan B3 (181 cm?) och Head Monster 88 (186 cm). Valet föll på Monstern och jag är riktigt nöjd med det valet (hade jag kanske varit med B3an oxå iofs)... Jag upplever inte 186 cm som långt på något vis, i pisten är de stabila med ett fint kantgrepp och bra respons. Inga problem med skidorna i lössnö, varken trixig skogsåkning (typ svensk fjällskog) eller öppnare ytor som i alperna. Om två veckor går flyget över atlanten för ett 2 veckors test i Kanada. Återkommer ev med mer info efter det. Lycka till /J [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rossignol B3 som allroundskida?
Tillbaka
Topp