Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rossignol B3 som allroundskida?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LinusM" data-source="post: 265603" data-attributes="member: 68211"><p>Du sarasta. Om du inte vet vilka du skall välja så lugna dig och provåk dem den här säsongen innan du bestämmer dig. Det gäller både modell och längd!</p><p>Längd är väldigt individuellt. Du är visserligen lång, men väger inte mer än mig som är 175 cm lång. Sedan beror det på hur fort och tufft du åker på skidan. Jag kan lova dig att B3:an bär dig även i 178cm. Om man läser lite böcker om åkning och utrustning så är ett genrellt råd "go short" såvida du inte behöver extra bäryta för puder eller skall åka väldigt fort. Har själv kört B2 174 cm (som är smalare än B3) i lösnö utan några som helst problem. B2, B3 är generellt väldigt lättåkta när snöförhållanden är svårare. Jag upplever själv inte något problem med att lägga carvingsvängar med Bandit B2, men de kommer verkligen till sin rätt när det börjar bli lite skrovligt och ojämt i pisten eller offpisten. Grym kontroll!</p><p></p><p>Som sagts ovan, PROVÅK! </p><p></p><p>MVH/Linus</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LinusM, post: 265603, member: 68211"] Du sarasta. Om du inte vet vilka du skall välja så lugna dig och provåk dem den här säsongen innan du bestämmer dig. Det gäller både modell och längd! Längd är väldigt individuellt. Du är visserligen lång, men väger inte mer än mig som är 175 cm lång. Sedan beror det på hur fort och tufft du åker på skidan. Jag kan lova dig att B3:an bär dig även i 178cm. Om man läser lite böcker om åkning och utrustning så är ett genrellt råd "go short" såvida du inte behöver extra bäryta för puder eller skall åka väldigt fort. Har själv kört B2 174 cm (som är smalare än B3) i lösnö utan några som helst problem. B2, B3 är generellt väldigt lättåkta när snöförhållanden är svårare. Jag upplever själv inte något problem med att lägga carvingsvängar med Bandit B2, men de kommer verkligen till sin rätt när det börjar bli lite skrovligt och ojämt i pisten eller offpisten. Grym kontroll! Som sagts ovan, PROVÅK! MVH/Linus [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rossignol B3 som allroundskida?
Tillbaka
Topp