Rossignol Bandit B-Squad

Rossignol Bandit B-Squad
Squaden är bortplockad i år, ersätts av SC108...
För att svara på din fråga, känns alla andra skidor för veka? Vilken årsmodell/längd snackar vi om?

Rossignol Bandit B-Squad
Jarle sa:
Squaden är bortplockad i år, ersätts av SC108...
För att svara på din fråga, känns alla andra skidor för veka? Vilken årsmodell/längd snackar vi om?
Vet att dess sista produktionsår var förra säsongen, men har nämligen hittat dessa på utförsäljning för ett helt överkomligt pris. Har även kikat på salomons LAB, men anser den för mjuk. Gillar riktiga saker då jag i vanliga fall åker på tävlingsskidor och vill kunna transportera mig även i pisten på ett vettigt sett.

Rossignol Bandit B-Squad
Vilken av sollys LAB tänker du på? Är det förra årets du hittat? Vad väger du? Vart åker du?

Rossignol Bandit B-Squad
bsuad i dess snällaste variant är nog inget övermanligt vapen för någon som kör på tävlingsskidor och gillar att köra fort på skär.

Rossignol Bandit B-Squad
108:an verkar för övrigt ganska psycho med vajen i nosen. Många onödiga extragram, och tvivlar på att rockerfunktionen blir så jättebra när man spänner ut skidan.
Lär ju inte bli en särskilt jämn och fin böjkurva när man åker runder med en uppböjd skida...

Ska bli intressant att få höra omdömen av den senare! Hoppas det funkar.

Rossignol Bandit B-Squad
Well....gillar du att strightlina allt du ser och inte ær den som njuter av en pudersvæng så ær b-squaden før dig. KJræver ju att man får upp en del fart før att man ska kunna børja veva med dessa lagg. Hade sjælv ett par 189 førr och kænde inte som att det inte var en bra puder skida...rætt kass faktiskt. Mkt som blev før tight med tanke på vilken høg fart du behøver før att kunna verkligen køra dom.

Så jag sjælv gick øver till 4frnt EHP193 och den øær før mig ett rrrriktigt bra allroundvapen!
Inte lika tipstyv som squaden, men stenhård under foten och rejælt hård i tailen så straightlines ær inget problem alls. Dock inte lika stabil som squaden...men ærligt talat...vem vill ha en skummskida? Gick ett antal squads førra sæsongen..de bøjs inte...de går rrakt av. Problem med sprukna sidewalls och stålkanter. Så jag skuolle nog kika på ngt annat om de inte har fixat det problemet till i år.

Rossignol Bandit B-Squad
PNyberg - kunde inte sagt det bättre själv, b-squaden är bland det tråkigaste jag åkt på.
Det går att svänga i låg hastighet men det är fanimej inte kul, har man massor med fart går det bättre men inte alls på samma sätt som många andra (enligt mig bättre) skidor. Upplevde den som klumpig att ha att göra med i och med att man känner att man aldrig har farten nog för att kunna ta kurvorna som väntar.

Rossignol Bandit B-Squad
Kan æven tillægga en sak jag læste på TGR som ær mer pryltokiga æn vad vi ær hær på FR.

"B-Squad ær en ganska snæll skida..B-Squad pro dæremot ær ingen rolig skida om man væger under 80kg... mindgets dont bother."..
ngt i stil med det. Alltså...ær man lætt så kommer det vara lika skoj som att åka på ett par 2tum4. Så....attt......eehhhh

Tillbaka
Topp