Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Rossignol Bandit B3
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ace_DG" data-source="post: 94584" data-attributes="member: 12483"><p>Beror som vanligt på hur bra åkare du är rent tekniskt. Om du är i början av din brantråkarkarriär, på väg att öka ditt åkande, eller om du redan sen barnsben i tid och otid halkat runt på fjäll och alper, kanske rentav tränat organiserat. </p><p></p><p>177 passar nog bra i det första fallet. Du får en svängradie som är hanterbar i pist också.</p><p>185 är givet om du har hållit på ett tag. Du får bättre riktnings- och längdstabilitet och kan helt enklt ösa på mer. </p><p></p><p>Själv hävdar jag att långa längder alltid är att föredra på friåkningsskidor. </p><p></p><p>/Ace DG</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ace_DG, post: 94584, member: 12483"] Beror som vanligt på hur bra åkare du är rent tekniskt. Om du är i början av din brantråkarkarriär, på väg att öka ditt åkande, eller om du redan sen barnsben i tid och otid halkat runt på fjäll och alper, kanske rentav tränat organiserat. 177 passar nog bra i det första fallet. Du får en svängradie som är hanterbar i pist också. 185 är givet om du har hållit på ett tag. Du får bättre riktnings- och längdstabilitet och kan helt enklt ösa på mer. Själv hävdar jag att långa längder alltid är att föredra på friåkningsskidor. /Ace DG [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Rossignol Bandit B3
Tillbaka
Topp