Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rossignol Bandit sc80?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Utter" data-source="post: 531119" data-attributes="member: 1008"><p>Sanningen är att <strong>många</strong> bergsguider och dylikt nere i alpländerna är tjurskalliga bakåtsträvare. De vägrar byta från sina pinnsmala touringskidor. Det handlar aboslut inte om att de skidorna är bäst för uppgiften.</p><p></p><p>Angående om det behövs bredare än 80-85mm i Sverige så säger jag en rungande JA!, en bredare skida behöver mindre lössnö för att flyta och på så sätt kan 2dm lössnö upplevas som bottenlös (man slår inte i det hårdare undre lagret). Sen om du ska välja en allroundskida med 90-100mm eller en med 100-115mm midja beror mycket på hur mycket, hur och vart du åker.</p><p></p><p>Edit: Enligt mig så är det absolut inga problem att endast ha en skida, en någorlunda hård och vridstyv twintip utan allt för mycket spann och en midja runt 95-100mm i runt 180-190cm(beroende på preferens och storlek/åkstil).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Utter, post: 531119, member: 1008"] Sanningen är att [b]många[/b] bergsguider och dylikt nere i alpländerna är tjurskalliga bakåtsträvare. De vägrar byta från sina pinnsmala touringskidor. Det handlar aboslut inte om att de skidorna är bäst för uppgiften. Angående om det behövs bredare än 80-85mm i Sverige så säger jag en rungande JA!, en bredare skida behöver mindre lössnö för att flyta och på så sätt kan 2dm lössnö upplevas som bottenlös (man slår inte i det hårdare undre lagret). Sen om du ska välja en allroundskida med 90-100mm eller en med 100-115mm midja beror mycket på hur mycket, hur och vart du åker. Edit: Enligt mig så är det absolut inga problem att endast ha en skida, en någorlunda hård och vridstyv twintip utan allt för mycket spann och en midja runt 95-100mm i runt 180-190cm(beroende på preferens och storlek/åkstil). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rossignol Bandit sc80?
Tillbaka
Topp