Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rossignol S3.98?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="CKL" data-source="post: 823048" data-attributes="member: 12431"><p>Kört en säsong på mina 186cm (jag 179), använde för första gången på länge bara en skida förra säsongen och denna var jag sjukt nöjd med. Hade med dem en sväng till alperna och åkte lite djupare puder, klart det finns skidor som flyter bättre i sånt men rockern gör att du håller dig flytande ändå. Man får ta lite extra fart bara om inte annat. Att säga att de är grym i pisten som GOS sa kanske är att ta i men allt beror ju på vad man jämför med, de är iaf bra där med för att vara en skida med lite bredd. Rockern gör den även lekfull i parken och på småjibbs så skulle snarare säga att den var mer grym som parkskida än pistskida och att de är medelhård/mjuk. Tror även att de vann bästa breda parkskida i förra numret av Fri Flyt om jag kommer ihåg rätt. Pröjsade inte så många kronor för mina från Tyskland och med tanke på hur mycket de använts så är det ett sjukt bra köp, rekommenderas starkt men undvik freeski 110 bindningen som de flesta försöker sälja dem med, px12an eller griffon skulle passa dig bättre och om du vuxit som fan sen förra året kanske px14 eller jester är att rekommendera, höjer dessutom andrahandsvärdet alt kan vara en bindning värd att spara till kommande skidor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="CKL, post: 823048, member: 12431"] Kört en säsong på mina 186cm (jag 179), använde för första gången på länge bara en skida förra säsongen och denna var jag sjukt nöjd med. Hade med dem en sväng till alperna och åkte lite djupare puder, klart det finns skidor som flyter bättre i sånt men rockern gör att du håller dig flytande ändå. Man får ta lite extra fart bara om inte annat. Att säga att de är grym i pisten som GOS sa kanske är att ta i men allt beror ju på vad man jämför med, de är iaf bra där med för att vara en skida med lite bredd. Rockern gör den även lekfull i parken och på småjibbs så skulle snarare säga att den var mer grym som parkskida än pistskida och att de är medelhård/mjuk. Tror även att de vann bästa breda parkskida i förra numret av Fri Flyt om jag kommer ihåg rätt. Pröjsade inte så många kronor för mina från Tyskland och med tanke på hur mycket de använts så är det ett sjukt bra köp, rekommenderas starkt men undvik freeski 110 bindningen som de flesta försöker sälja dem med, px12an eller griffon skulle passa dig bättre och om du vuxit som fan sen förra året kanske px14 eller jester är att rekommendera, höjer dessutom andrahandsvärdet alt kan vara en bindning värd att spara till kommande skidor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rossignol S3.98?
Tillbaka
Topp