Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rossignol S7, 2011
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1028535" data-attributes="member: 83225"><p>Jag är inte helt hundra men jag har för mig att 2011 är precis samma som 2010. Jag har nämligen inte kört 2011 men dock 2010 och måste säga att det mest påtaglige med den är att pintailen gör att den inte spårar särskilt snyggt i pisten, den aggressiva rockern i nosen gör att den fladdrar och slår en hel del och när pudret blir lite tyngre viker nosen upp sig som en snöplog och bromsar framfarten ytters effektivt. </p><p></p><p>På den positiva sidan ska dock sägas att du nog itne kan få nosen att dyka, hur mycket du än pressar den (hänger lite ihop med snöplogstendensen) och den är sjukt lättsvängd.</p><p></p><p>Styvheten är väl snarast obefintlig då skidan är rejält mjuk, iaf i nos och tail.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1028535, member: 83225"] Jag är inte helt hundra men jag har för mig att 2011 är precis samma som 2010. Jag har nämligen inte kört 2011 men dock 2010 och måste säga att det mest påtaglige med den är att pintailen gör att den inte spårar särskilt snyggt i pisten, den aggressiva rockern i nosen gör att den fladdrar och slår en hel del och när pudret blir lite tyngre viker nosen upp sig som en snöplog och bromsar framfarten ytters effektivt. På den positiva sidan ska dock sägas att du nog itne kan få nosen att dyka, hur mycket du än pressar den (hänger lite ihop med snöplogstendensen) och den är sjukt lättsvängd. Styvheten är väl snarast obefintlig då skidan är rejält mjuk, iaf i nos och tail. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rossignol S7, 2011
Tillbaka
Topp