Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Rossignol SAS s4 eller Salomon Dumont pro?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 607522" data-attributes="member: 46762"><p>Vilka längder tittar du på?</p><p></p><p>S4 är en ganska smidig och lätthanterad skida, det är väldigt få som inte är nöjda med den. Allt ifrån lättviktare till stora killar.</p><p></p><p>Jag kör personligen med Dumonten och tycker att den är riktigt schysst. Riktigt bra flex och en kul skida att åka runt med, man känner att man får tillbaka något när man åker med den. Dock är den lite styvare än de flesta parkskidor, men det känner du säkert i butiken.</p><p></p><p>Om du vill ha schyssta parkegenskaper hade jag tittat på 176-längden av Dumonten, och 174 av Rossignol.</p><p></p><p>Jag har bara kört lite till och från med mina Dumont (växlade mellan dem och mina raceskidor under skidtestet i Åre) så jag har svårt att ge en utförlig recension än. På fredag kommer jag köra heldag med bara Dumont och då kommer det railas, hoppas och göras allt möjligt, så om du fortfarande inte köpt skidor innan dess kan du få ett bra svar på lördagen..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 607522, member: 46762"] Vilka längder tittar du på? S4 är en ganska smidig och lätthanterad skida, det är väldigt få som inte är nöjda med den. Allt ifrån lättviktare till stora killar. Jag kör personligen med Dumonten och tycker att den är riktigt schysst. Riktigt bra flex och en kul skida att åka runt med, man känner att man får tillbaka något när man åker med den. Dock är den lite styvare än de flesta parkskidor, men det känner du säkert i butiken. Om du vill ha schyssta parkegenskaper hade jag tittat på 176-längden av Dumonten, och 174 av Rossignol. Jag har bara kört lite till och från med mina Dumont (växlade mellan dem och mina raceskidor under skidtestet i Åre) så jag har svårt att ge en utförlig recension än. På fredag kommer jag köra heldag med bara Dumont och då kommer det railas, hoppas och göras allt möjligt, så om du fortfarande inte köpt skidor innan dess kan du få ett bra svar på lördagen.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Rossignol SAS s4 eller Salomon Dumont pro?
Tillbaka
Topp