Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rossignol Soul 7 eller super 7
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1032130" data-attributes="member: 12152"><p>Soul är extremt lättsam. Super har lite mer pondus i sig, men grundkänslan är väldigt lika. Vill du ha ett litet smidigt paket som ändå går skapligt utanför pisten? Soul. Vill du har lite mer plattform och bättre flyt, samtidigt som du accepterar en lite segare svängväxling i pisten? Super. </p><p></p><p>Personligen föredrog jag faktiskt Super 7 även i pisten av de båda. Jag tyckte Soul kändes för sprättiga och små, även om dom var kul dom med. För en åkare som inte är van vid bredare skidor är Soul 7 förmodligen en av de mest lättkörda skidorna i den breddkategorin, utan att för den skull kunna kallas rena leksaker. En kanonskida för åkare som föredrar rappa skidor med mycket direkthet i snökontakten på bekostnad av dämp och stabilitet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1032130, member: 12152"] Soul är extremt lättsam. Super har lite mer pondus i sig, men grundkänslan är väldigt lika. Vill du ha ett litet smidigt paket som ändå går skapligt utanför pisten? Soul. Vill du har lite mer plattform och bättre flyt, samtidigt som du accepterar en lite segare svängväxling i pisten? Super. Personligen föredrog jag faktiskt Super 7 även i pisten av de båda. Jag tyckte Soul kändes för sprättiga och små, även om dom var kul dom med. För en åkare som inte är van vid bredare skidor är Soul 7 förmodligen en av de mest lättkörda skidorna i den breddkategorin, utan att för den skull kunna kallas rena leksaker. En kanonskida för åkare som föredrar rappa skidor med mycket direkthet i snökontakten på bekostnad av dämp och stabilitet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rossignol Soul 7 eller super 7
Tillbaka
Topp