Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rossignol Soul 7 - Funderingar kring längd
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1071776" data-attributes="member: 12152"><p>Jag är identisk i storlek med dig. Båda längderna är acceptabla. </p><p></p><p>Jag tror 180 (som är 178,9 ca med måttband från tip till tail) kommer att kännas mycket kort. Det fungerar, men det blir en skida som verkligen blir ett kompakt paket. I pist kommer det att gå fint. Däremot i varierade förhållanden blir det väl smått. I bra snö kommer den att bli otrygg och lågfartsinriktad. Den kommer att skära fast tydligt mer än 188:an i svår snö. När snön har satt sig i 4-5 dagar, men fortfarande är kall, men inte djup, däremot kommer den att vakna till och bli kul dock. </p><p></p><p>188 (186,7cm rakt) däremot känns precis lagom i mina öron. Soul 7 är så pass smidig att den i princip aldrig kommer att kännas för stor. Pistkaraktären blir lite mer storsvängig, men det är ändå en skida som det är lätt att runda upp svängarna med. Utanför pisten är den ökade längden enbart en fördel, förutom i tät skog i gammal snö möjligen. </p><p></p><p>Hade jag handlat hade jag valt 188cm, om det inte var i huvudsak en skida som jag hade tänkt gå med. Då hade jag nog offrat lite av utförsegenskaperna till förmån för en smidigare känsla uppför och tagit 180.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1071776, member: 12152"] Jag är identisk i storlek med dig. Båda längderna är acceptabla. Jag tror 180 (som är 178,9 ca med måttband från tip till tail) kommer att kännas mycket kort. Det fungerar, men det blir en skida som verkligen blir ett kompakt paket. I pist kommer det att gå fint. Däremot i varierade förhållanden blir det väl smått. I bra snö kommer den att bli otrygg och lågfartsinriktad. Den kommer att skära fast tydligt mer än 188:an i svår snö. När snön har satt sig i 4-5 dagar, men fortfarande är kall, men inte djup, däremot kommer den att vakna till och bli kul dock. 188 (186,7cm rakt) däremot känns precis lagom i mina öron. Soul 7 är så pass smidig att den i princip aldrig kommer att kännas för stor. Pistkaraktären blir lite mer storsvängig, men det är ändå en skida som det är lätt att runda upp svängarna med. Utanför pisten är den ökade längden enbart en fördel, förutom i tät skog i gammal snö möjligen. Hade jag handlat hade jag valt 188cm, om det inte var i huvudsak en skida som jag hade tänkt gå med. Då hade jag nog offrat lite av utförsegenskaperna till förmån för en smidigare känsla uppför och tagit 180. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rossignol Soul 7 - Funderingar kring längd
Tillbaka
Topp