Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rossignol soul 7 vs Salomon rocker 2 108
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="oskarkarlsson" data-source="post: 1037106" data-attributes="member: 57986"><p>Frågan är dock om du verkligen behöver 115 mm under fot, du kommer få bra flyt med en skida som typ q105, soul 7, rocker2 108, line sfb osv. Dessutom får du en mycket mer mångsidig skida. Det var så jag resonerade när jag valde soul 7. Stod mellan soul 7, sfb, rocker2 108, super 7 och q 115. Enda gången du faktiskt förlorar på att välja det smalare alternativet är när det är sjuka mängder snö, och eftersom du är så pass lätt som du är kommer det ändå inte vara ett problem, du kommer flyta som en kork ändå.</p><p></p><p>Angående fladdrighet i höga farter är inte det något jag har upplevt som värre med soul 7 än med andra skidor med samma konstruktion, och som Primary sa, så länge du har skidan på kant är det inga problem. </p><p></p><p>Om jag var i dina skor skulle jag välja antingen soul 7, line sfb, eller salomon rocker2 108, eller om du vill ha lite köttigare, salomon q105. Jag ser ingen vinst att gå bredare för din del. Dock ska du inte fega på längden, kör på 185+, så får du en kanonskida. </p><p></p><p>thats my 5 drunken cents</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="oskarkarlsson, post: 1037106, member: 57986"] Frågan är dock om du verkligen behöver 115 mm under fot, du kommer få bra flyt med en skida som typ q105, soul 7, rocker2 108, line sfb osv. Dessutom får du en mycket mer mångsidig skida. Det var så jag resonerade när jag valde soul 7. Stod mellan soul 7, sfb, rocker2 108, super 7 och q 115. Enda gången du faktiskt förlorar på att välja det smalare alternativet är när det är sjuka mängder snö, och eftersom du är så pass lätt som du är kommer det ändå inte vara ett problem, du kommer flyta som en kork ändå. Angående fladdrighet i höga farter är inte det något jag har upplevt som värre med soul 7 än med andra skidor med samma konstruktion, och som Primary sa, så länge du har skidan på kant är det inga problem. Om jag var i dina skor skulle jag välja antingen soul 7, line sfb, eller salomon rocker2 108, eller om du vill ha lite köttigare, salomon q105. Jag ser ingen vinst att gå bredare för din del. Dock ska du inte fega på längden, kör på 185+, så får du en kanonskida. thats my 5 drunken cents [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rossignol soul 7 vs Salomon rocker 2 108
Tillbaka
Topp