Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rossignol soul 7 vs Salomon rocker 2 108
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Primary" data-source="post: 1037116" data-attributes="member: 133688"><p>Beror på vart han ska åka och hur mycket offpist han vill åka. I norden så räcker det med 100-110 dock om man ska köra i typ alperna kan det bli lite lite, kände av detta när jag åkte på Soulen. Det kom ca 50-100cm dagen vi kom till champoluc och man märkte att i de svängar där snön var som djupast att det skulle ha varit gött med något bredare! Fast å andra sidan är det kanske inte så ofta man åker i sånt djup. </p><p></p><p>Men eftersom han redan har en pistskida så tycker jag att han ska överväga en bredare skida om denna skidan ska användas just för offpist. Om det hade varit en onequiverski hade 100-110 varit ett självklart val (för de flesta).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Primary, post: 1037116, member: 133688"] Beror på vart han ska åka och hur mycket offpist han vill åka. I norden så räcker det med 100-110 dock om man ska köra i typ alperna kan det bli lite lite, kände av detta när jag åkte på Soulen. Det kom ca 50-100cm dagen vi kom till champoluc och man märkte att i de svängar där snön var som djupast att det skulle ha varit gött med något bredare! Fast å andra sidan är det kanske inte så ofta man åker i sånt djup. Men eftersom han redan har en pistskida så tycker jag att han ska överväga en bredare skida om denna skidan ska användas just för offpist. Om det hade varit en onequiverski hade 100-110 varit ett självklart val (för de flesta). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rossignol soul 7 vs Salomon rocker 2 108
Tillbaka
Topp