Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rossignol - Soul 7
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Valmgren" data-source="post: 1024229" data-attributes="member: 96738"><p>Då inriktningen är offpist så skulle jag gått på Super 7. 115mm är inga som helst problem för stunderna av förvirring i pisterna. Kör själv CD3 som everyday skida och då jag bara kan ha med mig ett par skidor. även den 115mm i midja. Om jag vore dig skulle jag även slänga ett öga på Nordica Patron som är väldigt trevlig och har kört en halv säsong på den i Sverige och var absolut inte missnöjd. Kolla även in Downskis CD2 och CD3, där den förstnämnda är snäppet lekfullare än den andra. Jag skulle generellt sett tipsa om en skida mellan 110-115mm midja, något lekfullt med ryggrad (alltså inga riktiga jibbplank då detta blir jobbigare när man måste spendera tid i pist eller dålig snö, det är iaf min insikt.) Skulle köra längsta längden i samtliga skidor, men om du vill ha något lekfullare kan man gå ned lite. Men som referens kan sägas att jag kör skidor 190+ och har måtten 179x82 och har inga som helst problem i vare sig skog eller pist.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Valmgren, post: 1024229, member: 96738"] Då inriktningen är offpist så skulle jag gått på Super 7. 115mm är inga som helst problem för stunderna av förvirring i pisterna. Kör själv CD3 som everyday skida och då jag bara kan ha med mig ett par skidor. även den 115mm i midja. Om jag vore dig skulle jag även slänga ett öga på Nordica Patron som är väldigt trevlig och har kört en halv säsong på den i Sverige och var absolut inte missnöjd. Kolla även in Downskis CD2 och CD3, där den förstnämnda är snäppet lekfullare än den andra. Jag skulle generellt sett tipsa om en skida mellan 110-115mm midja, något lekfullt med ryggrad (alltså inga riktiga jibbplank då detta blir jobbigare när man måste spendera tid i pist eller dålig snö, det är iaf min insikt.) Skulle köra längsta längden i samtliga skidor, men om du vill ha något lekfullare kan man gå ned lite. Men som referens kan sägas att jag kör skidor 190+ och har måtten 179x82 och har inga som helst problem i vare sig skog eller pist. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rossignol - Soul 7
Tillbaka
Topp