Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rossignol Super 7 eller Dynastar Cham 107?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Halvsmurfen" data-source="post: 1038654" data-attributes="member: 144956"><p>Hej</p><p></p><p>Lite hjälp kanske. Använder idag Cham 97 som varje dag skida och Super 7 (2014) för lösare åkning. Däremot har jag inte provat någon större mängd andra skidor så mitt svar får bedömmas utifrån det.</p><p></p><p>Skidorna har ganska olika karaktär. </p><p>Det ovanstående talare säger om 97:an stämmer alldeles ypperligt jag har inte mer att tillägga förutom att jag är riktigt nöjd.</p><p>Super 7 är mjukare i flexen och funkar hyggligt i pisten när det är mjukt. Mennär det är hårt bottnar funometern inte precis. Däremot har jag haft grymt kul i skogen. Flyt, lättåkta och lekfulla vilket var precis vad jag var ute efter. Skidorna har bidragit rejält till att jag blivit bättre på åka samt vågar stå på mer mellan björkarna. Tyvärr har detta år i Sverige inte bjudit på mycket annat till offpiståkning.</p><p></p><p>Det känns som du plockat ut två bra skilda typer av skidor, det finns ganska mycket däremellan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Halvsmurfen, post: 1038654, member: 144956"] Hej Lite hjälp kanske. Använder idag Cham 97 som varje dag skida och Super 7 (2014) för lösare åkning. Däremot har jag inte provat någon större mängd andra skidor så mitt svar får bedömmas utifrån det. Skidorna har ganska olika karaktär. Det ovanstående talare säger om 97:an stämmer alldeles ypperligt jag har inte mer att tillägga förutom att jag är riktigt nöjd. Super 7 är mjukare i flexen och funkar hyggligt i pisten när det är mjukt. Mennär det är hårt bottnar funometern inte precis. Däremot har jag haft grymt kul i skogen. Flyt, lättåkta och lekfulla vilket var precis vad jag var ute efter. Skidorna har bidragit rejält till att jag blivit bättre på åka samt vågar stå på mer mellan björkarna. Tyvärr har detta år i Sverige inte bjudit på mycket annat till offpiståkning. Det känns som du plockat ut två bra skilda typer av skidor, det finns ganska mycket däremellan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Rossignol Super 7 eller Dynastar Cham 107?
Tillbaka
Topp